اجرای سالانه طرح ملی مراقبت فعال و غیرفعال علیه بیماری های آبزیان
نوشته شده توسط : iyem

به گزارش ایرنا از روابط عمومی سازمان دامپزشكی كشور، 'سید محسن دستور' افزود: در راستای ارتقای امنیت غذایی كشور و تولید پایدار، سالانه طرح ملی مراقبت فعال و غیر فعال علیه 15 بیماری خطرناك و مهم ویروسی در آبزیان از جمله سه بیماری ویروسی خطرناكIPN, IHN و VHS در ماهیان قزل آلا و نیز بیماریهای مشترك قزل آلا نظیر استرپتوكوكوزیس و یرسینیوز اجرا می شود.

وی اظهار داشت: ایران با تولید بیش از 90 هزار تن قزل آلا در سال، پس از تركیه در مقام دوم منطقه و پس از نروژ و تركیه در مقام سوم جهان قرار دارد.

رئیس سازمان دامپزشكی كشور تصریح كرد: در راستای حفظ و صیانت از سرمایه های ماهیان سردآبی كشور، در سال گذشته از 117 مركز تكثیر و 2 هزار و 776 مزرعه پرورش ماهیان سردآبی، اقدام به 9 هزار و 345 مورد بازدید شده است.

به گفته وی، همچنین شش هزار و 258 نمونه آب از این مزارع اخذ و 22 هزار و 631 مورد آزمایش آب ( فیزیكوشیمیایی و میكروبی) انجام شد.

دستور افزود: سال گذشته 34 هزار و 642 مورد نمونه برداری بافتی در مراكز تكثیر و مزارع پرورش آبزیان انجام شد و بر روی این نمونه ها تعداد 77 هزار و 810 مورد آزمایشات مختلف ویروسی، باكتریایی، انگلی و قارچی اجرا گردید.

وی در خصوص اقدامات سازمان دامپزشكی كشور در زمان مواجه با بیماری های مختلف در مراكز تكثیر و پرورش آبزیان گفت: در صورت گزارش هر گونه بیماری در این مراكز، بسته به نوع بیماری و ماهیت آن اقدامات ریشه كنی، درمان، واكسیناسیون انجام می شود.

رئیس سازمان دامپزشكی كشور افزود: با نظارت های پیوسته در این مراكز، ماهیان تولیدی در مزارع كشور از نظر بهداشتی سالم هستند.

وی در خصوص نظارت بر تولید فرآورده های شیلاتی افزود: سازمان دامپزشكی كشور هر سال طرح ملی پایش باقیمانده ها همچون آنتی بیوتیك های مجاز و غیرمجاز، فلزات سنگین، رنگ ها در قزل آلا و میگو را اجرا می كند و بررسی ها در این مراكز حاكی از سلامت این محصولات است.

رئیس سازمان دامپزشكی كشور ضمن اعلام ممنوعیت كاربرد مالاشیت گرین كه جزو مواد خطرناك و سرطان زا به شمار می رود گفت: در سال جاری تاكنون بیش از دو تن انواع ضد عفونی كننده های مجاز و نیز دو تن محرك ایمنی توزیع شده است.

اقتصام**9186/1594





:: برچسب‌ها: دریاچه , بارسلونا ,
:: بازدید از این مطلب : 299
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 5 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: