پاكستان به حملات شبه نظامیان طالبان از خاك افغانستان اعتراض كرد
نوشته شده توسط : iyem

به گزارش ایرنا، مقامات امنیتی پاكستان روز دوشنبه اعلام كردند: شبه نظامیان گروه طالبان محلی كه با گریختن به خاك افغانستان به حملات تروریستی خود ادامه می دھند، در ساعات اولیه بامداد امروز با حمله به پست مرزی نیروھای ارتش پاكستان در منطقه 'دیر بالا' دستكم شش سرباز این كشور را كشتند.

'سراج الدین' سخنگوی طالبان پاكستان نیز طی تماس با روزنامه نگاران در این كشور ضمن برعھده گرفتن مسوولیت این حمله مدعی شد، شبه نظامیان 17 سرباز پاكستانی را به قتل رساندند.

سراج الدین افزود: 'مولانا فضل ا...' رییس سابق شبه نظامیان طالبان پاكستان در منطقه دره سوات، ھم اكنون در حال ھدایت شبه نظامیان خود به منظور انجام عملیات در مناطق مرزی افغانستان و پاكستان است.

منابع رسمی اسلام آباد عنوان كردند: 'رحمان ملك' مشاور نخست وزیر پاكستان در امور داخلی كشور نیز دراین خصوص به دولت افغانستان اعتراض كرده است.

وی تصریح كرد، وزیر كشور افغانستان باید نسبت به اعتراض پاكستان در خصوص چنین حملاتی آگاه باشد و برای اجتناب از بروز چنین حملاتی اقداماتی انجام دهد.

وی از مقامات افغان به لحاظ جلوگیری نكردن از حملات شبه نظامیان طالبان به خاك پاكستان و همچنین استقرار آنان در امتداد مناطق مرزی پاكستان انتقاد كرد.

رسانه ھای محلی پاكستان تعداد قربانیان حمله شبه نظامیان به پست مرزی نیروھای ارتش این كشور را 10 سرباز عنوان كرده و گزارش دادند: 10 نفر دیگر نیز از زمان این حمله ناپدید شده اند.

منابع امنیتی پاكستان نیز از ھلاكت 15 تن از شبه نظامیان در اقدام تلافی جویانه نیروھای ارتش پاكستان خبر دادند.

منابع خبری محلی عنوان كردند: یك تیم از نیروھای نظامی ارتش پاكستان در حال گشت در نقطه مرزی افغانستان و پاكستان بودند كه با حمله شبه نظامیان روبرو شدند، این تیم امنیتی در حال جمع آوری اطلاعات نظامی در منطقه یاد شده بوده است.

پاكستان معتقد است: بسیاری از سركرده ھای طالبان از جمله مولانا فضل ا...، مولوی فقیر از منطقه قبیله ای باجور و 'عبد الولی' از منطقه قبیله ای مھمند با ایجاد پایگاھھای خود در خاك افغانستان ھمراه با راه اندازی حملات فرا مرزی, نیروھای امنیتی ارتش پاكستان را مورد ھدف قرار می دھند.

یكی از مرگبارترین حملات فرا مرزی شبه نظامیان طالبان به پست ھای مرزی پاكستان در مرداد سال گذشته انجام شد كه طی آن 25 سرباز پاكستان در منطقه چیترال این كشور جان باختند.

با این حال دولت افغانستان اظھارات پاكستان را در این خصوص رد كردہ، اما یك مقام ارشد دولت پاكستان در ماه جاری فاش كرد: دولت افغانستان ھم اكنون حضور شبه نظامیان طالبان در مناطق دور افتاده و مرزی كشورش را پذیرفته است.

آساق ** 1095**1565





:: برچسب‌ها: گل , تصویر , به من ,
:: بازدید از این مطلب : 318
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 5 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: