كمك مالی هشت میلیارد ریالی دولت برای آزادی زندانیان استان
نوشته شده توسط : iyem

به گزارش ایرنا، 'محمدعلی بلوكی' عصر یكشنبه در نشستی خبری اظهار داشت: با این كمك ها كه در قالب كمك های بلاعوض و تسهیلات بانكی بود، 54 زندانی بدهكار مالی و غیرعمد از زندان های خراسان شمالی آزاد و به آغوش خانواده خود بازگشتند.

وی اضافه كرد: البته ستاد دیه نیز موفق شد برای آزادی این افراد یك میلیارد و 382 میلیون ریال از شاكیان پرونده ها تخفیف بگیرد.

وی افزود: سال گذشته نیز 205 زندانی بدهكار مالی و غیرعمد استان با بدهی حدود 65 میلیارد ریال، از طریق تسهیلات بانكی، كمك بلاعوض و تخفیف شاكیان، از زندان های خراسان شمالی آزاد شده بودند.

وی میزان تخفیف شاكیان این پرونده را افزون بر 21 میلیارد و 189 میلیون ریال اعلام كرد و اظهار داشت: بیش از 47 میلیارد و 458 میلیون ریال از بدهی این زندانیان نیز از طریق كمك مالی مردم، كمك بلاعوض زندان و تسهیلات بانكی تامین شد.

مدیركل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان شمالی گفت: اكنون نیز 84 زندانی بدهكار مالی و غیرعمد در زندان های این استان در انتطار كمك مالی مردم برای آزادی هستند.

بلوكی گفت: براساس طرح ارایه شده از سوی دولت در آستانه ولادت حضرت علی اكبر(ع)، زندانیان بدهكار در سنین 14 تا 29 با كمك مالی دولت از زندان آزاد می شوند كه مشمولان این طرح در خراسان شمالی حدود چهار نفر هستند.

این مسوول طرح انتقال زندان بجنورد به خارج از شهر را دیگر فعالیت های اداره متبوع خود در راستای اجرای مصوبات دور سوم سفر هیات دولت به خراسان شمالی برشمرد.

به گفته وی برای خروج زندان بجنورد به خارج از شهر، زمینی در 'تخته اركان' از طریق راه و شهرسازی گرفته شده كه بزودی عملیات ساختمانی آن آغاز می شود.

مدیركل زندانهای خراسان شمالی مهم ترین اقدام این اداره در راستای تامین حقوق مددجویان را اجرای طرح طبقه بندی زندانیان عنوان كرد و افزود: طبق این طرح زندانیان متناسب با سن و جرم، جداسازی شده و از امكانات رفاهی برخوردار شده اند.

بلوكی گفت: علاوه بر كمك به خانواده زندانیان، زمینه بهره گیری زندانیان از مرخصی، ملاقات عمومی و آزادی مشروط نیز برای آنان فراهم شده است.

مدیركل زندان های خراسان شمالی گفت: علاوه بر موارد یاد شده و برای مراقبت بعد از زندان در راستای سیاست اشتغال 760 مددجو، 9 میلیارد و 320 میلیون ریال تسهیلات بانكی اخذ شده است.

بلوكی افزود: همچنین زمینه حرفه آموزی 2 هزار و 104 زندانی در این استان فراهم شده و یك هزار و 679 نفر موفق به اخذ گواهینامه اشتغال از سازمان فنی و حرفه ای استان شده اند.

وی تعداد زندانیان استان را بین 2 هزار و 700 تا سه هزار نفر اعلام كرد و گفت: در طول سال تعداد زندانیان در زندان های استان بین این آمار متغیر است كه 60 درصد آنان مجرمان مواد مخدر هستند.

به گفته وی سرانه فضای فیزیكی هر زندانی در این استان 9 متر مربع است كه با ساخت زندان در شهر بجنورد و اسفراین، این فضا افزایش خواهد یافت. ك/2

2712/626**1597





:: برچسب‌ها: سرگرمی , د ,
:: بازدید از این مطلب : 293
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 5 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: