نخستین بار طرح ملی واژه های آسمانی در استان بوشهر اجرا می شود
نوشته شده توسط : iyem

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمد صادق حق شناس روز یكشنبه در نشست هماهنگی اجرای این طرح افزود: طرح ملی واژه های آسمانی اولین گام از طرح بزرگ شجره طیبه است.

وی اضافه كرد: دراین طرح افراد با سپری كردن تحصیلات تكمیلی ،حافظ كل قرآن می شوند و در مقطع راهنمایی و دبیرستان مدرك كارشناسی را از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری كسب می كنند و در مقاطع فوق لیسانس و دكترا ادامه تحصیل می دهند.

حق شناس اضافه كرد: در طرح واژه های آسمانی افراد با یكهزار و 262كلمه در قالب 604عبارت كوتاه كه دو درصد از كل قرآن را شامل می شود آموزش می بینند و به این ترتیب 82درصد ازقرآن را در كمتر از یك ماه فرا می گیرند.

استاندار بوشهر هم در این نشست گفت: طرح واژه های آسمانی باید از اول مهرماه امسال در مدارس و دانشگاه های استان بوشهر با هدف ترویج نهضت حفظ قرآن ، اجرا شود.

محمد حسین جهانبخش افزود: همه دلسوزان نظام دغدغه قرآن دارند و امیدواریم با اجرای این طرح ها بتوانیم به این دغدغه پایان دهیم.

وی اضافه كرد: برای عجین كردن قرآن با زندگی ، نیازمند برنامه های كوتاه، میان و بلند مدت هستیم و با كارهای فله ای و بدون برنامه در این زمینه به نتیجه نخواهیم رسید.

جهانبخش گفت: برای رسیدن به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی كه همانا تربیت 10 میلیون حافظ قرآن است ، باید برنامه ریزی اساسی و كارشناسی شده انجام دهیم.

مدیركل تبلیغات اسلامی استان بوشهر هم در این جلسه اظهار داشت: آنچه امروز باعث رنجش دستگاه های متولی قرآن شده ، اعتبارات قرآنی است زیرا در اعتبارات جاری هیچ بودجه قرآنی دیده نشده است.

حجت الاسلام سید نورالله موسوی نیا افزود: علاوه بر نبود اعتبارات، نبود نیروی انسانی متخصص نیز از دیگر مشكلات سازمان تبلیغات اسلامی این استان است. ك/2

629/539 /679





:: برچسب‌ها: پاریس ,
:: بازدید از این مطلب : 330
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 5 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: