آشفتگی سیاسی صهیونیستها در نتیجه بیداری اسلامی منطقه
نوشته شده توسط : iyem

این نشریه در گزارش روز یكشنبه خود نوشت: صحنه سیاسی 'اسرائیل' در یك سرگردانی همراه با كندوكاو عمیق و دقت نظر در تحولات موسوم به بهار عربی و تاثیرات آن به سر می برد،تحولاتی كه بسیاری از محور های سیاسی مد نظر تل آویو را تحت الشعاع خود قرار داده است.

به نوشته الوطن، این سرگردانی و آشفتگی موجب شده است كه ارزیابی های سیاسی مقامات رژیم صهیونیستی در قبال تحولات جاری منطقه دچار تناقضات مكرر و مداوم شود و این وضعیت حتی به محافل داخلی آن اعم از صاحبنظران، سیاستمداران و نظامیان هم سرایت كرده است.

گروهی از اعضای حزب لیكود كه رهبری ائتلاف حاكم در اسرائیل را به عهده دارند، به شدت نگران تحولات مصر و سوریه هستند و گروه دیگری از آنان، تداوم وضعیت آشفته و آشوب زده فعلی، اختلاف و شكاف در جهان عرب را همسو با منافع و مصالح رژیم صهیونیستی می دانند.

به نوشته الوطن چاپ قطر سرگردانی و بلاتكلیفی موجود در هیات حاكمه اسرائیل و مقامات ارشد نظامی و امنیتی آن موجب شده است كه ایده های گوناگونی را در زمینه ارزیابی اوضاع جاری در جهان عرب به ویژه مصر و سوریه مطرح كنند كه اغلب در تضاد و مغایرت با یكدیگر هستند.

این همه در حالی است كه تعدد عوامل منطقه ای و بین المللی دخیل در بحران های جاری در كشورهای عرب، وضعیت سیاسی در این كشورها را كاملا مبهم و نامشخص كرده است، به طوری كه احتمال وقوع اتفاقات نامنتظره و نامترقبه با قابلیت اثرگذاری بر روند امور زیاد است.

مصر كه تاكنون جبهه ای با ثبات و آرام برای اسرائیلی ها بود، اكنون دچار تغییر و تحول شده است و با رونق گرفتن فعالیت اسلامگرایان و صعود حزب عدالت و آزادی و یا به تعبیر بهتر اخوان المسلمین، شرایط متفاوتی را تجربه می كند.

در همین حال، اوضاع داخلی در فلسطین اشغالی هم برای حاكمان آن ناخوشایند است و اغلب اسرائیلی ها از عملكرد كابینه 'بنیامین نتانیاهو' به ویژه در زمینه های اجتماعی و اقتصادی ناراضی هستند، به گونه ای كه در صورت برگزاری یك انتخابات زودهنگام، لیكود شانس زیادی برای پیروزی ندارد.

روزنامه الوطن موضوع برنامه هسته ای جمهوری اسلامی ایران را دغدغه خاطر دیگری برای صهیونیست ها برشمرد و در عین حال، سخنان مكرر نتانیاهو را در خصوص تهدیدآفرینی ایران و ضرورت توسل به اقدام نظامی علیه تاسیسات هسته ای جمهوری اسلامی، ترفندی از جانب این رژیم برای افزایش هزینه های جنگی، خاموش كردن صدای اعتراضهای داخلی و توجیه كسری بودجه آن دانست.

الوطن در پایان نتیجه گیری می كند كه یهودیان فلسطین اشغالی گروهی خاموش، جامد و ساكت نیستند، بلكه تناقض گویی های داخلی و اضطراب خاص خود را دارند و بیشترین تاثیر را از تحولات منطقه و فضای سیاسی خاورمیانه می گیرند.

به نوشته این نشریه؛ براین اساس، برخی از صاحب نظران اسرائیلی فضای سیاسی خاورمیانه و خیزش مردمی در منطقه را خطری حتمی برای كیان و موجودیت رژیم صهیونیستی در كوتاه و یا دراز مدت می دانند.

خاورم**2017**2047**





:: برچسب‌ها: غروب , سفر ,
:: بازدید از این مطلب : 332
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 4 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: