تحلیلگر آلمانی: نقش پیشرو آمریكا در ساختار مالی جهانی رو به زوال است
نوشته شده توسط : iyem

به گزارش ایرنا، هولتسلر از مشاوران سابق سازمان ملل روز شنبه در گفت و گو با رادیو دولتی 'صدای روسیه' به تشریح چشم انداز نقش و جایگاه آمریكا و اتحادیه اروپا در ساختارهای مالی جهانی پرداخت.

وی در باره وضع اقتصادی آمریكا گفت: ایالات متحده یك كشور ورشكسته است زیرا كه در بودجه خود و مبادلات بازرگانی با كشورهای دیگر به ویژه چین بدهی های سرسام آوری دارد.

تحلیلگر آلمانی خاطرنشان كرد: آمریكا عملا با توجه به اینكه دلار این كشور ارز جهانی می باشد و سرمایه گذاران بین المللی نمی دانند سرمایه های خود را در كجا و چه سیستم مالی دیگری سرمایه گذاری كنند، به موجودیت خود ادامه می دهد.

'هولتسلر' معتقد است در صورتی كه یوان چین جای دلار آمریكا را به عنوان ارز جهانی بگیرد، وضع كاملا تغییر می یابد و بسیاری بر این باورند كه این واقعه در آینده نزدیك رخ خواهد داد.

وی افزود: در این شرایط بزرگترین مساله آمریكا این خواهد بود كه با از دست رفتن ارزش دلار چگونه به موجودیت خود ادامه بدهد.

هولتسلر با بیان اینكه آمریكایی ها به سرعت در حال فقیر شدن هستند، پیش بینی كرد نقش پیشرو آمریكا در سیستم مالی جهانی روز به روز كاهش یابد و تاكید كرد كه این پیش بینی تبلیغات صرف نیست، بلكه حقیقتی تلخ است.

تحلیلگر آلمانی هشدار داد: در حال حاضر خطر فروپاشی محدوده پولی 'یورو' (كشورهای اروپایی) را تهدید می كند.

وی گفت: استراتژی اتحادیه اروپا بر صرفه جویی چند ساله و پایان دادن به كسری بودجه استوار شده بود، اما این سیاست موجب وارد آمدن آسیب به برخی كشورهای ضعیف اروپایی شد و شاهد هستیم كه یونان ورشكست شده و برخی كشورهای دیگر همچون اسپانیا و پرتغال در آستانه ورشكستگی قرار گرفته اند.

وی ادامه داد: بانك مركزی اروپا از دو سال پیش به هر قیمتی تلاش می كند از ورشكستگی این كشورها جلوگیری كند اما در بهترین شرایط این وضع تا سال 2012 دوام خواهد آورد.

تحلیلگر آلمانی خاطرنشان كرد: این بدان معنی است كه بحران مالی عظیمی بر جهان حاكم می باشد كه فقط با چاپ اسكناس تحت كنترل نگهداشته شده است.

اروپام/2242**518**536





:: برچسب‌ها: پاییز , سفر ,
:: بازدید از این مطلب : 308
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 4 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: