والیبال بانوان با تربیت مربی متخصص و اجرای طرح آمایش میسر است
نوشته شده توسط : iyem

'صدیقه كعبی زاده' روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با بیان اینكه هنوز به طور رسمی فعالیت اش را در فدراسیون والیبال آغاز نكرده است، گفت: هنوز فرصت مطالعه برنامه ها و اهداف فدراسیون والیبال در سال 91 را نداشته ام و قطعا با مطالعه این برنامه ها و اهداف تعیین شده، برنامه هایم را برای توسعه والیبال بانوان ارایه خواهم كرد.

وی با بیان اینكه توسعه والیبال بانوان، نیاز به استعدادیابی دارد، تصریح كرد: این برنامه از مدتی پیش توسط فدراسیون والیبال در استان های مختلف آغاز شده است اما پیش از اجرای استعداد یابی در استان ها، فدراسیون والیبال باید اقدام به تربیت مربیان متخصص در سطح كشور كند.

كعبی زاده توضیح داد: مربیان متخصص می توانند با نگاهی كاملا كارشناسانه، اقدام به شناسایی افراد مستعد بویژه در سنین پایه كنند و از سوی دیگر تربیت و آموزش این افراد به بهترین شیوه و در سطحی بالا و صحیح انجام خواهد شد.

به گفته وی، مربیان والیبال باید در دوره های دانش افزایی شركت كرده تا بتوانند با بهره گیری از دانش های مكمل، بازیكنان را از مقطع پایه به درستی تربیت كنند تا در صورت حضور این بازیكنان در تیم های باشگاهی یا تیم ملی به ارتقای تكنیك و تاكتیك خود بپردازند.

معاون ورزش استان اصفهان، والیبال را از رشته های مورد اقبال عموم مردم خواند و گفت: علاوه بر مخاطب بالای این رشته در كشور، والیبال رشته ای است كه در تمامی مدارس و مراكز دانشگاهی مورد توجه قرار دارد و فعال شدن تمامی استان ها در این رشته منجر به پیشرفت سریع این رشته در كشور خواهد شد.

مربی اسبق تیم های والیبال صنعت نفت و شركت ملی حفاری اهواز، 'طرح آمایش والیبال' را از دیگر راه های توسعه والیبال بانوان عنوان كرد و افزود: اجرای این طرح كمك خواهد كرد تا علاوه بر شناسایی منابع، ظرفیت های مادی و انسانی، میزان تجهیزات و امكانات موجود در استان ها شناسایی شود و با رایزنی های لازم بتوانیم از این منابع برای توسعه والیبال زنان به خوبی استفاده كنیم.

نایب رییس جدید بانوان فدراسیون والیبال ادامه داد: با آنكه والیبال بانوان، مسابقات برون مرزی دارد اما به دلیل نداشتن پوشش خبری، باشگاه ها به سختی حاضر به سرمایه گذاری و تیمداری در قسمت بانوان می شوند و برقراری ارتباط میان مدیران باشگاه ها و تیم های بانوان از جمله وظایف من در فدراسیون والیبال محسوب می شود.

معاون ورزش زنان استان اصفهان با اشاره به رشد 60 درصدی حمایت باشگاه ها از تیم های رشته های مختلف ورزشی در استان اصفهان اشاره كرد و گفت: در صورت اجرای طرح آمایش، ضمن شناسایی ظرفیت ها و صنایع فعال در استان ها می توانیم از امكانات موجود در استان ها با كمترین هزینه برای توسعه والیبال بانوان استفاده كنیم.

وی در ادامه به ارتقای سطح كیفی مسابقات لیگ برتر والیبال اشاره كرد و گفت: باید برنامه های فدراسیون والیبال به گونه ای باشد كه علاوه بر افزایش تعداد تیم های شركت كننده، زمینه را برای ارتقای كیفی تیم ها فراهم كنیم كه این مساله با توزیع عادلانه بازیكنان ملی پوش در تیم ها تا حدود قابل توجهی میسر است.

كعبی زاده، با بیان اینكه والیبال نخستین ورزش توپی زنان است كه توانست با پوشش اسلامی در مجامع بین المللی حضور یابد، افزود: كسب عنوان هشتمی در میان كشورهایی كه به طور دایم در میادین آسیایی و جهانی حضور فعال دارند، بسیار ارزشمند است.

وی ادامه داد: باید فضا برای حضور بیشتر والیبال بانوان ایران در میادین بین المللی فراهم شود تا زنان ما بتوانند سریع تر جایگاه واقعی خود را در آسیا بدست آورند.

'صدیقه كعبی زاده' كه به تازگی به عنوان نایب رییس فدراسیون والیبال انتخاب شده است، مربیگری تیم والیبال منتخب جوانان استان خوزستان، تیم های آب و برق، دانشگاه علوم پزشكی اهواز و تیم جوانان ذوب آهن اصفهان را برعهده داشته است.

ورزشی. ** 1828 ** 1589





:: برچسب‌ها: کودک ,
:: بازدید از این مطلب : 331
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: