بنیه معنوی خودتان را از همه چیز عزیزتر بدانید
نوشته شده توسط : iyem

امروز شما موظفید و باید این نظام را حفظ كنید، آن هم پیراسته و سالم، به شكل خالص و به همان شكلی كه بشود آن را به ولیعصر ارواحنا فداه تحویل داد. این، وظیفه بزرگ شما جوانان مومن است. البته این وظیفه، مخصوص پاسداران نیست. پاسدار و غیر پاسدار، همه این وظیفه را دارند اما پاسداران، در طول این آزمایش های دشوار دوران های گذشته، نشان دادند كه در این راه، از همه صادق تر، ثابت قدمتر و آماده ترند.

جوانان عزیز! در تاریخ، كم پیش می آید كه عده ای از جوانان، در جامعه ای چنین كار بزرگی بر دوششان گذاشته شده باشد.

امروز این كار بزرگ بر دوش شما گذاشته شده است. صلاحیت های خودتان را حفظ كنید و بنیه معنوی خودتان را از همه چیز عزیزتر بدانید. نمی گویم در مورد نیازهای زندگی، دلتان هیچگونه درخواست و خواهشی نداشته باشد، نه. شما كه فرشته نیستید، بشر، نیازهایی دارد اما عرض می كنم آنجایی كه معارضه پیش می آید، آرمان ها را مقدم بدارید. نیازها، همه زندگی نشود و نیازها، تعیین كننده در رفتار نشود. تعیین كننده در رفتار، آن مجاهدتی باشد كه امروز بر دوش شماست.

شما نمی گویید كه جوانان میدان جنگ در آن برهه آنهایی كه شهید شدند یك دوران استثنایی داشتند و گذشت. جنگ تمام شد، آن دوران هم تمام شد. عین همین حرف، در دوران جمهوری اسلامی وجود دارد.

جوانان مومن بسیجی ما نشان دادند كه می توانند در این مراحل عظیم، به معراج بروند. شما میدان جنگ را پشت سر خودتان گذاشتید. روزها و شب ها، حالات خوش معنوی را پشت سر خودتان گذاشتید.

من به شما عرض می كنم ای به معراج رفتگان! امروز كه وارد زندگی معمولی شدید ، مبادا دستاورد آن معراج را از دست بدهید! مبادا آنچه را كه در آنجا با همین بینش معنوی احساس كردید، فراموش كنید! حجت خدا هم بر شما تمام است.

آن مناظر معنوی را كه شما از دریچه عبادت و ذكر و مناجات، در چنان دورانی مشاهده كردید، همه كس نمی بیند. چشم های مادی، این چیزها را درك نمی كنند و نمی بینند اما شما دیدید. حجت بر شما تمام است. خودتان را حفظ كنید. این راه را حفظ كنید. این شرف و آبرویی را كه بحمدالله، خودتان كسب كردید و به بركت مجاهدت ها، به جمهوری اسلامی و به ملت ایران هم شرف و افتخار دادید، حفظ كنید. اینها را

برای خودتان و برای اسلام و برای جمهوری اسلامی و برای ملت ایران نگه دارید و بدانید كه ولی عصر ارواحنا فداه، بلاشك متوجه و مراقب حال شماست و خوبان را دعا می كند.

* از بیانات رهبر انقلاب در دیدار سپاه پاسداران به مناسبت سوم شعبان (ششم بهمن 1371)

فراهنگ **1003**





:: برچسب‌ها: گل , خورشید , سفر ,
:: بازدید از این مطلب : 371
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: