نوشته شده توسط : iyem

به گزارش ایرنا، این تغییر سیاست آمریكا در شرایطی است كه تمامی ابزارهای مورد استفاده این كشور از جمله استفاده ار حربه شورای امنیت سازمان ملل و تجهیز مخالفان از طریق تركیه برای تغییر حكومت سوریه كارساز نبوده است.

هفته گذشته مقام های آمریكایی اعلام كردند، برای كمك به مخالفان دولت سوریه، امكانات لازم را در اختیار مخالفان قرار می دهند.

اما در یك چرخش آشكار، به گزارش خبرگزاری رویترز، پانه تا مدعی شد كه كاخ سفید تصمیم گرفته است در شرایط فعلی از تحویل سلاح های مرگبار به گروه های مخالف خودداری كند.

وی به رغم تكذیب كمك های كاخ سفید به مخالفان دولت سوریه، نسبت به شكست مذاكرات سیاسی و احتمال بروز جنگ داخلی در آن كشور هشدار داد.

رییس پنتاگون خاطر نشان كرد، اما می دانم كه سایر كشورها تصمیمات دیگری اتخاذ كرده اند.

اظهارات روز جمعه وزیر دفاع آمریكا در حالی است كه علاوه بر كارشناسان وتحلیلگران آمریكایی، شمار زیادی از مقام های این كشور طی هفته های گذشته بر تجهیز گروه های مخالف دولت سوریه برای مقابله با ارتش این كشور تاكید كردند.

وزیر دفاع آمریكا از تصمیم این كشور مبنی بر عدم تجهیز نظامی مخالفان سوری حمایت و اعلام كرد: ما تصمیم گرفته ایم كه در این برهه كمك های كشنده ای (برای مخالفان سوریه) ارائه نكنیم ... آنچه در شرایط فعلی بسیار مهم است، اینكه هر كسی روی انتقال سیاسی آرام و قابل اعتماد و جوابگو متمركز باشد.

وی اعلام كرد: اگر ما این كار را به روشی مسوولانه انجام ندهیم، در این صورت این خطر واقعی وجود دارد كه شرایط در سوریه با ورود به یك جنگ داخلی وحشتناك، وخیم تر شود.

وی همچنین گفت كه آمریكا نگران احتمال استفاده از موشك های ضد هواپیمایی دوش پرتاب موسوم به 'مان پاتس' است كه سال گذشته در جریان سقوط 'معمر قذافی' از لیبی دزدیده شد؛ موشك هایی كه احتمال ورود آنها به سوریه وجود دارد.

وزیر دفاع آمریكا در ادامه درباره در معرض خطر نبودن انبار تسلیحات شیمیایی سوری ابراز اطمینان كرد و گفت: ما اطمینان داریم كه این سایت ها امن هستند و ما هیچ مدركی ندیده ایم كه نشان دهد هیچ یك از این سایت ها در معرض خطر تجاوز قرار داشته باشند.

پانه تا همچنین اعلام كرد كه آمریكا امیدوار است نه تنها روسیه كه سایر كشورها نیز چنین تسلیحات و تجهیزاتی را كه منجر به كشتارهای بیشتر در سوریه می شود، در اختیار نظام 'بشار اسد' قرار ندهند.

رد تجهیز نظامی مخالفان سوری از سوی وزیر دفاع آمریكا در شرایطی گزارش می شود كه روزنامه آمریكایی 'نیویورك تایمز' روز گذشته گزارش داد كه تعدادی از افسران

سازمان اطلاعات مركزی آمریكا (سیا) در مناطق جنوبی تركیه در خصوص اینكه به كدام گروه از نیروهای مخالف دولت سوریه سلاح اعطا شود، تصمیم‌گیری می‌كنند.

نیویورك‌ تایمز به نقل از مقامات آمریكایی و افسران اطلاعاتی رژیم‌های عربی نوشت: این سلاح‌ها مسلسل‌های خودكار، نارنجك‌های پرتاب‌شونده، مهمات و برخی سلاح‌های ضدتانك را در برگرفته و بیشتر از طریق مرزهای تركیه و با همكاری یك گروه سایه به مخالفان تحویل می‌شوند.

اروپام/1908**1368**





:: برچسب‌ها: روز , سان , تابستان ,
:: بازدید از این مطلب : 340
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: