وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: 500 مركز فرهنگی دیجیتال در كشور راه اندازی و فعال می شود
نوشته شده توسط : iyem

سید 'محمد حسینی' روز جمعه در مراسم افتتاح 13 مركز فرهنگی دیجیتال، رونمایی دیجیتالی نرم افزاری اطلس فرهنگی و نسخه دیجیتالی از كتاب اخلاق رضوی جشنواره فرهنگی هنری امام رضا (ع) استان مركزی در اراك افزود: هم اكنون 250 مركز فرهنگی دیجیتال در كشور فعال است.

وی بیان كرد: مراكز فرهنگی دیجیتال در استان ها به شبكه ملی دیجیتال وصل خواهند شد تا در زمینه آموزش، ساخت انیمیشن و بازی های رایانه ای بصورت محصولات پاك در اختیار خانواده ها باشند.

وی اضافه كرد: حضور بیشتر و اثرگذار ایران اسلامی در عرصه فضای مجازی و بستر اینترنت بسیار مهم و ضروری است و یكی از راهكارهای عملی آن توسعه شبكه ملی فرهنگ است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان كرد: امروز دشمن با همه توان به ویژه استفاده از فضای مجازی و اینترنت برای ضربه زدن به اعتقادات و باورهای مردم به خصوص جوانان به میدان آمده است.

حسینی تاكید كرد: باید با ساخت محصولات پاك اینترنتی زمینه معرفی بیشتر انقلاب اسلامی را در جهان فراهم كنیم و با برپایی نمایشگاه در كشورهای مختلف این تقاضا و زمینه وجود دارد.

وی ادامه داد: ورود بیشتر در فضای مجازی و تولید محصولات فاخر و اثرگذار در زمینه های مختلف از مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی و رییس جمهوری است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان كرد: شبكه ملی فرهنگ، مجموعه‌ای سازمان یافته از سامانه‌های آنلاین، مراكز فرهنگی دیجیتال و اقدامات حمایتی، آموزشی و اطلاع رسانی است كه با هدف استفاده بهینه از فناوری‌های اطلاعاتی و ارتباطی برای تحقق اهداف فرهنگی نظام جمهوری اسلامی ایران، تحت راهبری و نظارت این وزارتخانه طراحی و اجرا شده است و متناسب با فناوری‌های روز، توسعه و ارتقا می‌یابد.

حسینی اظهار كرد: این شبكه بستری مبتنی بر آخرین فناوری‌های ارتباطی و اطلاعاتی برای دسترسی به آثار، محصولات و خدمات فرهنگی، هنری و رسانه‌ای را فراهم كرده است و زمینه لازم برای پدید آوردن و انتشار محتوای فرهنگ اسلامی، ایرانی و دسترسی عمومی به اطلاعات بخش فرهنگ ایران اسلامی را مهیا می كند تا آثار تولیدی به سهولت در اختیار اقشار مختلف جامعه در سراسر كشور قرار گیرد.

وی یادآور شد: ارتقا فرهنگ عمومی كاربری رسانه‌ها، آثار و محصولات فرهنگی دیجیتال با رویكرد ترویج استفاده سالم و مفید از فضای دیجیتال، هدایت و جهت‌دهی، پایش، پدیدآوردن و انتشار آثار و محصولات فرهنگی دیجیتال در كشور، تسهیل دسترسی عمومی به آثار و محصولات فرهنگی برگزیده در عرصه دیجیتال و توسعه توانمند‌ی‌های ملی به ویژه سرمایه انسانی در زمینه بهره‌گیری از فناوری‌های ارتباطی و اطلاعاتی برای پدیدآوردن محصولات فاخر فرهنگی، هنری و رسانه‌ای از جمله اهداف شبكه ملی فرهنگ جمهوری اسلامی ایران است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امروز در استان مركزی 13 مركز فرهنگی دیجیتال در قالب یك مركز استانی، دو مركز شهرستانی و 10 خانه دیجیتال افتتاح می شود كه باید برای توسعه كمی و كیفی آن بیش از پیش تلاش كرد.

517/507/587





:: برچسب‌ها: مدل ,
:: بازدید از این مطلب : 295
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: