مشكلات اقتصاد هنر با برگزاری یك دوره اكسپو رفع نمی‌شود
نوشته شده توسط : iyem

'جواد صادقی' روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا افزود: با تصویب یك ساله قانون الزام دستگاه های دولتی به خرید آثار هنری نمی توان گام های مهم و جدی در زمینه رونق بازار هنر برداشت و لازم است همه مسوولان و فعالان این عرصه پیگیری و حمایت جدی داشته باشند.

وی گفت: تلاش هایی از سوی معاونت امورهنری برای تصویب قانون الزام خرید آثار هنری در بخش متمم بودجه 91 انجام شده است وامیدواریم با تصویب مجدد این قانون اهداف مد نظر این قانون محقق شود.

این مقام مسوول در اكسپو، از پیش بینی خوب فروش آثار این اكسپو خبرداد و افزود: از میزان فروش كل یك اثر،مبلغ 10 درصد آن به برگزار كننده اكسپو و مابقی براساس توافق بین هنرمند و گالری دار محاسبه می شود و بخش اجرایی دخالتی در این امر ندارند.

دبیراجرایی این بازار فروش درمورد رایزنی با نهادهای دولتی گفت:علاوه بر وزارت نیرو و دادگستری نهادها و سازمان هایی چون وزارت راه و شهرسازی،سازمان نوسازی مدارس و وزارت نفت نیز برای خرید از این بازار فروش اعلام آمادگی كرده اند،كه امیدواریم سایر دستگاه های دولتی هم در زمان برگزاری این بازار فروش برای اختصاص بودجه مصوب اقدام كنند.

وی درباره ویژگی های اكسپوی 91 اظهار داشت:دراین دوره تلاش شده است،آثاری كه به روی دیوار می رود متعلق به هنرمند باشد تا هزینه فروش آن مستقیم به خالق اثر برسد.در دوره های گذشته امكان داشت نگارخانه ها آثار خریداری شده قبلی خود را به معرض فروش بگذارند.

صادقی همچنین عنوان كرد:با برنامه ریزی های انجام شده تلاش كردیم كه از طریق رایزنی با نهادهای دولتی و همچنین استقرار بخش امور مالی و بانك در تالاروحدت، روند پرداخت ها را تسهیل كنیم تا مثل دوره های گذشته شاهد تاخیر در پرداخت هزینه اثربه هنرمند نباشیم.

وی اضافه كرد:تا زمانیكه خرید یك اثر تنها در مرحله گفت وگو و قرار اولیه باشد آن را اعلام نمی كنیم كه حمل بر بدقولی نشود، ضمن اینكه تا قطعی نشدن فروش،آثار از دایره عرضه خارج نخواهند شد.

دبیراجرایی اكسپوی 91 ادامه داد:تلاش هیات انتخاب این بود كه آثاری شامل معدلی از رشته های مختلف هنر شامل هنرمندانی از سه نسل اول ،دوم و نسل جوان برای علاقمندان انتخاب و عرضه شده است.

وی گفت: تابلوهایی از نقاشی،نقاشی-خط ،عكس ،مجسمه ،حجم و حتی چاپ دستی هم در این بازار فروش ارائه شده است.

دبیراجرایی این رویداد هنری خاطرنشان كرد:در پایان برگزاری اكسپو 91،رقم قطعی ،تعداد آثار به فروش رسیده و همچنین دستگاه های دولتی خریدار را به صورت مشخص اعلام خواهیم كرد.

وی همچنین بازار بزرگ فروش آثار هنری را ویترینی برای نمایش و ارزیابی ماحصل توانایی تجسمی كشور توصیف كرد.

اكسپوی 91 از 28 خرداد تا 12 تیرماه در تالار وحدت برپاست.

فراهنگ**9173**1588





:: برچسب‌ها: دره عمیق و باریک , قدیمی ,
:: بازدید از این مطلب : 369
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: