فرمانده ارتش پاكستان:مبارزه باشبه نظامیان در وزیرستان جنوبی قطعی است
نوشته شده توسط : iyem

به گزارش ایرنا ، منابع خبری پاكستان روز سه شنبه اعلام كردند: 'اشفاق پرویز كیانی' با حضور در منطقه قبیله ای وزیرستان جنوبی و دیدار با بزرگان قبایل و دانش آموزان نظامی كه به تازگی وارد دانشكده جدید افسری در این منطقه شده اند، از مناطق تحت تاثیر شبه نظامیان بازدید كرد.

وی خطاب به ساكنین منطقه وزیرستان جنوبی گفت: ارتش پاكستان درحال حاضر برای ایجاد رفاه و صلح و همچنین بازسازی مناطق تحت تاثیر از اقدامات تروریستی شبه نظامیان، با ھدف توسعه و ارائه تسھیلات برای مردم این منطقه اقدام خواھد كرد.

وی تصریح كرد: پاكسازی این منطقه از وجود شبه نظامیان ازسوی ارتش، ھرگز به معنای مبارزه و رویارویی با مردم نیست.

ارتش پاكستان عملیات نظامی خود علیه شبه نظامیان در منطقه قبیله ای وزیرستان جنوبی را از سال 2009 آغاز كرده است، با این حال گروھھای ستیزه جو و شبه نظامیان با گریختن به مناطق كوھستانی به ویژه پنھان شدن در منطقه قبیله ای وزیرستان شمالی محلی كه ھنوز به عنوان دژ مستحكم شبه نظامیان طالبان شناخته می شود، به اقدامات خود علیه دولت ادامه می دھند.

فرمانده ارتش پاكستان با اشاره به اینكه ارتش این كشور خواستار ادامه عملیات نظامی در داخل كشورش نیست، خاطر نشان كرد: با این حال تمامی این اقدامات برای بھبود وضعیت و از بین بردن ھرگونه احتمال وقوع مجدد حوادث و اقدامات تروریستی از سوی شبه نظامیان در وزیرستان جنوبی انجام می شود.

وی تاكید كرد: نیروھای امنیتی ارتش پاكستان تا زمان پاسخگویی كامل به درخواست ھای ساكنان وزیرستان جنوبی و اتمام پروژه ھای توسعه، در این منطقه باقی خواھند ماند.

اشفاق پرویز كیانی تصریح كرد: برنامه ھای راھبردی انجام شده در خصوص ساخت شبكه ھای جاده ای در منطقه با ھدف ایجاد شبكه ترانزیت برای تجارت با كشور ھمسایه افغانستان انجام می شود.

وی اضافه كرد: ساخت شبكه ھای جاده ای در مناطق قبایلی مسافت بین پاكستان و افغانستان را تا 350 كیلومتر كاھش می دھد.

فرمانده ارتش پاكستان افزود: طرح ھای تامین آب، ساخت سدھا و تامین انرژی سرنوشت مناطق قبایلی را تغییر خواھد داد.

وی ھمچنین از ساخت مجتمع ھای ورزشی در وزیرستان جنوبی با ھدف ترویج فعالیت ھای ورزشی برای از بین بردن افكار ستیزه جویی خبر داد.

در ھمین حال سفارت آمریكا در پاكستان با انتشار بیانیه ای عنوان كرد: آمریكا بودجه مالی لازم برای ساخت جاده 105 كیلومتری منطقه قبیله ای وزیرستان جنوبی را تامین می كند.

در این بیانیه آمده است كه 260 میلیون دلار از سوی سازمان كمك ھای بین المللی آمریكا موسوم به (USAID) برای ساخت جاده ھا و دیگر پروژه ھای زیربنایی كلیدی در مناطق قبایلی پاكستان اختصاص یافته است.

آساق ** 1095**1565





:: برچسب‌ها: عکاسی ,
:: بازدید از این مطلب : 376
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: