نمایندگان مجلس براساس قانون مدیریت خدمات كشوری حقوق می گیرند
نوشته شده توسط : iyem

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، 'علی لاریجانی' روز سه شنبه در دیدار با مدیران و كاركنان مجلس شورای اسلامی با گرامیداشت سالروز بعثت نبی اكرم (ص) افزود: برخی حرف هایی زده می شود مبنی بر این كه هر نماینده 470 میلیون تومان یا 740 میلیون تومان حقوق دریافت می كند، البته این جابجایی رقم برای آنها فرقی نمی كند.

وی افزود: معلوم نیست این ارقام از كجا آمده است، باید توجه كرد كه نمایندگان براساس قانون مدیریت خدمات كشوری حقوق می گیرند.

رییس مجلس نهم یادآور شد كه مجلس سه هزار كارمند دارد و این درست نیست كه كل بودجه جاری و عمرانی را تقسیم بر 290 نماینده كنیم چرا كه اگر بخواهیم این گونه حساب كنیم می توان گفت كه بودجه 150 هزار میلیارد تومانی دولت را باید بر 15 وزیر تقسیم كرد كه درست نیست، چرا باید این ذهنیت ها را ایجاد كرد؟

لاریجانی تصریح كرد كه نمایندگان در تهران و شهرستان های حوزه انتخابیه خود مكان مناسبی برای پاسخگویی به مراجعین ندارند.

وی افزود: تنها نماینده مردم سراب در دوره هشتم بود كه در حوزه انتخابیه خود ساختمانی را با هزینه خود ساخت و آن را به مجلس داد، این گونه سخن گفتن ستم به كاركنان و نمایندگان مجلس است.

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به این كه نماینده همتراز وزیر است و متاسفانه هیچ دفتری برای پاسخگویی به موكلان خود ندارند، كفت: این بداخلاقی ها برای كشور خوب نیست، متلك گویی به كاركنان و تخفیف كار نمایندگان با دروغ سرایی و كارهای غیراخلاقی مناسب نیست.

لاریجانی خاطرنشان كرد: آنان هم به افراد و هم به خودشان لطمه می زنند، اگر آنها دارای نبوغی هستند، بفرمایند و دیگران را خفیف نكنند.

وی یادآور شد: این گونه اقدامات اشكال دارد و باید این پرده دری دروغی برداشته شود و كاركنان مجلس نیز باید بدانند كه این حرف ها اهمیتی ندارد.

نماینده مردم قم در مجلس همچنین اظهار داشت: برخی افراد در رسانه ها مواردی را درمورد خانه ملت مطرح می كنند كه تعجب برانگیز است كه این موضوع ها از روی دوستی است یا وجوه دیگری مدنظر است.

لاریجانی یادآورشد كه 30 سال در كارهای اجرایی كشور كار كرده است و از روند امور اجرایی آگاهی كامل دارد.

وی ادامه داد: كاركنان مجلس نجیبانه زحمت می كشند و به اندازه هیچ كدام از كاركنان دولتی تفریح ندارند.

رییس مجلس نهم ادامه داد: چگونه است كه این صحبت ها مطرح می شود چرا كه قرار بود امكانات تفریحی دستگاه های دولتی فروخته شود اما بعید می دانم یك مورد هم فروخته شده باشد.

لاریجانی خاطرنشان كرد كه كاركنان مجلس از نظر حقوق دریافتی در سطح كاركنان كشوری هستند.

وی از مدیریت اجرایی مجلس خواست تا مطابق مقدورات قانونی، مسایل و مشكلات كاركنان و بازنشستگان را برطرف كند و نگاه طبیبانه در مدیریت حاكم باشد.

لاریجانی در بخش دیگری ازسخنان خود گفت: مجلس شورای اسلامی باید از كارها و هزینه های اضافی جلوگیری كند و خدمات اولویت دار ارایه كند.

وی افزود: بازدهی بهتر و بهره وری بالاتر در گرو رضایتمندی كاركنان است كه باید در حد مقدورات تلاش شود.

وی با تاكید بر رهنمودهای رهبرمعظم انقلاب افزود: ایشان در طول سال های گذشته همواره نكات ارزشمندی را برای مجلس شورای اسلامی مطرح فرمودند كه این رهنمودها همیشه سرلوحه كار مجلس بوده است.

رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: رهبر فرزانه انقلاب اسلامی یك بار در مورد تنقیح قوانین اشاره كردند كه این اقدام سنجیده و درست بود چرا كه مشكلاتی را برای افرادی كه می خواستند به قوانین رجوع كنند، ایجاد می كرد و بنای آن در مجلس هشتم گذاشته شد و باید در مجلس نهم نیز ادامه یابد تا حقوق مردم شفاف باشد و آن را بشناسند.

لاریجانی همچنین گفت: ایشان سال گذشته همچنین در مورد خودنظارتی مجلس نكاتی را فرمودند كه با پیگیری های انجام شده این موضوع به قانون تبدیل شد كه كمك حال مجلس خواهد بود.

وی با اشاره به دیدار نمایندگان مجلس نهم با رهبر معظم انقلاب در هفته گذشته یادآور شد: زنده بودن مجلس از جمله نكاتی بود كه ایشان فرمودند و در طول تاریخ هرگاه مجلس زنده بود تصمیمات از سر حكمت گرفته شد و مشكلات كشور در سخت ترین شرایط راهگشا بود.

رییس مجلس نهم تصریح كرد كه البته باید رفتار مجلس آراسته به ادب پارلمانی باشد و نباید به برخی پارلمان های كشورهای دیگر تاسی كنیم كه با مشت و لگد به یكدیگر می پرند.

لاریجانی افزود: نمایندگان باید به نظر نخبگان توجه كنند و هر نماینده با نخبگان محلی پیوندهایی را ایجاد كند كه سنگ بنای این موضوع در مجلس نهم گذاشته می شود.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی درزمینه ضرورت سلامت مجلس گفت: مجلس در بالاترین سطح امور كشوری است هم راه را نشان می دهد و هم نظارت می كند و هر چه سلامت آن بالا برود نظرات آن قابل توجه تر می شود.

رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنان خود اعلام كرد: مجلس شورای اسلامی سال گذشته تلاش كرد تا در زمینه های مختلف صرفه جویی كند به گونه ای كه در بحث غذای كاركنان 30 درصد به رغم افزایش سوخت و هزینه برق صرفه جویی داشت و جمعا 5 میلیارد تومان صرفه جویی كرد.

لاریجانی همچنین از حوزه های مختلف مجلس از جمله ترابری، مركز پژوهش ها، كاركنان بخش های اداری تشكر كرد و در پایان از تعدادی از كاركنان مجلس شورای اسلامی تقدیر كرد.

سیام**1053**9132**1336





:: برچسب‌ها: خورشید , درختان ,
:: بازدید از این مطلب : 428
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: