امضای یادداشت تفاهم همكاری بین استان خراسان رضوی و آستاراخان روسیه
نوشته شده توسط : iyem

به گزارش ایرنا ، استاندار استان آستاراخان روسیه در مراسم امضای تفاهم نامه همكاری فوق با مطلوب توصیف كردن سطح روابط ایران و روسیه ، افزود: امضای این تفاهم نامه ها در توسعه مناسبات دو كشور بسیار مهم است.

'الكساندر ژیكلین' ادامه داد:‌ با توجه به ظرفیت استان خراسان رضوی امضای تفاهم نامه همكاری بین آستاراخان روسیه و خراسان رضوی بسیار مهم است.

او فعالت 140 شركت ایرانی در استان آستاراخان روسیه را یاد آور شد و گفت: زمینه برای حضور سرمایه گذاران در این استان فراهم است و ما از آن حمایت می كنیم.

ژیكلین اضافه كرد: سرای تجاری ایرانیان به عنوان مركز تجاری بازرگانان این كشور در استان آستاراخان روسیه دایر است و به مدت طولانی در این استان فعالیت می كند.

وی گفت:‌ استان آستاراخان روسیه با سه استان شمالی ایران مرز مشترك آبی دارد و سالانه شاهد توسعه مناسبات با این استان ها بوده ایم.

وی بیان كرد:‌ حجم مبادلات بین آستاراخان روسیه و این استانهای شمالی ایران در سال گذشته به 250 میلیون دلار رسید كه این رقم در مقایسه با سال قبل از آن 30 درصد رشد نشان می دهد.

استاندار خراسان رضوی نیز گفت: اراده مسوولان دو كشور ایران و روسیه توسعه و تقویت بیش از پیش مناسبات دو جانبه است و بر همین اساس این استان نیز خواهان توسعه روابط منطقه ای و محلی با استان آستاراخان است.

'محمود صلاحی'‌ ادامه داد: با توجه به مزیت های فراوان خراسان رضوی در بسیاری از بخش ها، زمینه همكاری و سرمایه گذاری در این استان فراهم است.

او مهمترین مزیتهای اقتصادی استان خراسان رضوی را فعالیت شش هزار واحد صنعتی و معدنی و بخش كشاورزی با تولید سالانه 5/7 میلیون تن محصول ذكر كرد.

صلاحی ضمن بیان اینكه با توجه به وجود بارگاه ملكوتی امام رضا(ع) شاهد تردد سالانه حدود 30 میلیون گردشگر دینی به استان خراسان رضوی هستیم، آمادگی خود برای واردات اقلام مورد نیاز از استان آستاراخان روسیه اعلام كرد.

وی بیان كرد: استان خراسان رضوی نیز آماده است تا كالاها و خدمات مورد درخواست استان آستاراخان را به كشور روسیه صادر كند.

وی از پذیرش هیات های تجاری روسی در استان خراسان رضوی خبر داد و گفت: هیات هایی نیز از خراسان رضوی برای توسعه مناسبات و شناخت ظرفیت های این استان به آستاراخان اعزام می كنیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار خراسان رضوی هم گفت:‌ بر اساس توافقهای قبلی بین ایران و فدراسیون روسیه در خصوص همكاری های تجاری و اقتصادی و با آگاهی از اهمیت توسعه روابط تجاری، اقتصادی، علمی، فنی و فرهنگی تفاهم نامه همكاری استان خراسان رضوی و آستاراخان به امضا رسید.

'رضا عبدالملكی' افزود: بر اساس این تفاهم نامه طرفین روابط خود را در زمینه صنعت، كشاورزی، حمل و نقل، تجارت، اعزام نیروی كار ماهر دانش و فناوری، فرهنگی و گردشگری، ورزشی، آموزشی و بهداشت و سلامت گسترش می دهند.

وی فروش محصولات كشاورزی، تولیدی و كالاهای مصرفی و همچنین تاسیس شركت های مشترك و تامین مالی پروژه ها از دیگر موارد مورد تفاهم برشمرد.

او گفت: توسعه روابط بین مراكز آموزشی، برگزاری سمینارها، بازدیدهای كاری، آموزش نیروی كار، تبادل امكانات ورزشی و استاد و دانشجو نیز سایر مفاد این تفاهم نامه است.

وی ادامه داد: همكاری بین مجموعه های كتابخانه ای، موزه ها، تئاتر، سازمان های جوانان و فعالیت های هنری و برگزاری نمایشگاه های فرهنگی نیز مورد تفاهم دو طرف قرار گرفت.

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: حفظ محیط زیست، استفاده بهینه از منابع طبیعی و احیای آن و حفظ اكولوژی منطقه ای مورد تاكید دو طرف می باشد و در این تفاهم نامه مدنظر قرار گرفته است

7490/659





:: برچسب‌ها: اروپا , زنده ,
:: بازدید از این مطلب : 377
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: