نوشته شده توسط : iyem

به گزارش ایرنا، 'علی شهریاری' عصر یكشنبه در جلسه پیگیری طرحهای مهم استان بیان داشت: پتروشیمی لردگان با سرمایه گذاری 553 میلیون یورو، ظرفیت تولید سالانه یك میلیون و 73 هزار تن اوره و 677 هزار تن آمونیاك را دارد.

وی میزان سرمایه گذاری ریالی این طرح را یكهزارو چهار میلیارد ریال عنوان كرد و گفت: پروژه پتروشیمی لردگان زمینه اشتغال 570 نفر را بطور مستقیم فراهم می كند.

شهریاری، نهایی نشدن تامین منابع مالی و ارائه نشدن پیشنهادات فنی ازسوی برخی از سازندگان مورد تایید برای خرید تجهیزات مورد نیاز پروژه را از مهمترین مشكلات پیش روی مجتمع پتروشیمی لردگان عنوان كرد.

وی گفت: سفارش گذاری 60 درصد از تجهیزات در واحد آمونیاك و 40 درصد از تجهیزات اصلی در واحد اوره و تحویل بخشی از آنها به سایت پروژه انجام شده است.

طرح احداث پتروشیمی لردگان در سال 86 در شهرستان لردگان آغاز شد.

به گزارش ایرنا،در این نشست معاون برنامه ریزی استانداری چهارمحال و بختیاری نیز از پیشرفت فیزیكی 77.5 درصدی واحد احیاء، انباشت و برداشت مجتمع فولاد این استان خبر داد و گفت: واحد فولادسازی این مجتمع نیز با پیشرفت فیزیكی 35.41 درصدی در حال اجراست.

'حمیدرضا فروزنده'سرجمع پیشرفت فیزیكی پروژه مجتمع فولاد چهارمحال و بختیاری را 50.34 درصد اعلام كرد و اظهار داشت: پروژه فولاد چهارمحال و بختیاری با هدف تولید شمش آهن با ظرفیت یك میلیون تن در سال در حال ساخت است.

فروزنده افزود: این پروژه با چهار هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری ارزی ثابت و 125 میلیون دلار هزینه ارزی زمینه اشتغال 775 نفر را بطور مستقیم فراهم می كند.

به گزارش ایرنا، با راه ‌اندازی طرحهای هشت گانه فولاد در استانهای چهارمحال و بختیاری، فارس، خوزستان، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، یزد، خراسان رضوی و كرمان حدود هشت میلیون تن به ظرفیت فولاد كشور افزوده می شود.

در این نشست همچنین مشكلات مقابل روی پروژه های پتروشیمی بروجن و پالایشگاه نفت استان نیز مورد بررسی قرار گرفت.

7363/558/





:: برچسب‌ها: شهرستان ,
:: بازدید از این مطلب : 349
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: