روزنامه سوري: اسكناس جدید سوریه در روسیه چاپ می شود
نوشته شده توسط : iyem

به گزارش ایرنا، این روزنامه در همین ارتباط به نقل از 'عابد فضیله' مدیر كل بانك مسكن سوریه نیز نوشت كه همه كشورهاي دنیا به صورت دوره اي با هدف پوشش نیازمندي هاي خود اسكناس جدیدي چاپ كنند.

وي افزود: این اقدام بسیار ضروري و حایز اهمیت است به ویژه آن كه بخشي از اسكناس ها كهنه است و این اقدام به معني چاپ اسكناس اضافی و یا تامین مالي كسر بودجه دولت سوریه نیست بلكه با هدف خارج كردن اسكناس هاي كهنه است .

مدیر كل بانك مسكن سوریه در ارتباط با این سئوال كه آیا این اقدام به خاطر تورم صورت مي گیرد، خاطر نشان كرد، اگر مقدار اسكناس هایي كه به بازار تزریق شود ، بیش از مقدار اسكناس هاي كهنه باشد این اقدام به علت تورم توجیه اقتصادي دارد چرا كه قیمت كالا و خدمات به لیره سوریه در یك یا دو سال گذشته حدود 20 درصد افزایش داشته است و این به آن معني است كه ما همواره به همان میزان به افزایش اسكناس سوري براي پوشش كالا و خدمات در بازار نیاز داریم.

خبرگزاري ها چهارشنبه هفته گذشته به نقل از برخي بانكداران در دمشق اعلام كردند كه دولت سوریه اسكناس هاي جدیدي را چاپ كرده و این اسكناس ها به صورت آزمایشي در دمشق و حلب در جریان است .

این بانكداران با تاكید بر این كه از اسكناس هاي مزبور به عنوان جایگزین اسكناس هاي قدیمي استفاده نخواهند شد ، افزودند: این اقدام ممكن است موجب افزایش میزان تورم در این كشور شود.

'محمد الجلیلاتي' وزیر دارایي سوریه نیز هفته گذشته گفته بود كه سوریه با روسیه در رابطه با چاپ اسكناس جدید در این كشور به توافق رسیده است.

شركت دولتي 'جوزناك' روسیه تنها شركتي است كه حق چاپ اسكناس هاي دیگر كشورها را دارد.

روسیه یكي از مهم ترین همپیمانان سوریه از لحاظ سیاسي و اقتصادي به شمار مي رود و تحریم هایي كه بر سوریه اعمال شده است مانع از چاپ اسكناس این كشور در روسیه نمي شود.

خاورم**ا.ا**1436**1431**2047**





:: برچسب‌ها: گل , درختان , د ,
:: بازدید از این مطلب : 426
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: