یونان برای انتخابات دوباره آماده می‌شود
نوشته شده توسط : iyem

یونان برای انتخاب دوباره پارلمان آماده می شود

در یونان، انتخابات پارلمانی روز یکشنبه عملا به یک رفراندوم تبدیل شده: پذیرش شروط سخت اتحادیه اروپا و ماندن در حوزه یورو یا رد برنامه های ریاضت اقتصادی و به احتمال زیاد خروج از یورو.

برای پخش این فایل، نرم افزار "جاوا اسکریپت" باید فعال شود و تازه ترین نسخه "فلش" نیز نصب شده باشد

آخرین فعالیت‌های تبلیغاتی احزاب یونان برای کسب رأی بیشتر در انتخابات پیش روی این کشور در جریان است. نتیجه این انتخابات بر آینده یونان در حوزه یورو تاثیری کلیدی خواهد داشت.

حزب محافظه‌کار دموکراسی نو که در انتخابات ماه قبل با اختلاف اندکی از رقبای خود پیشتاز بود، آخرین تجمع برای مبارزات تبلیغاتی خود را امروز، جمعه، ۱۵ ژوئن، برگزار کرده است.

دموکراسی نو از طرفداران طرح اقتصادی مورد بحث در یونان است.

این طرح اقتصادی در چارچوب اقدامات ریاضت اقتصادی در یونان تعریف شده و دولت این کشور در ازای دریافت کمک‌های مالی بین‌المللی در دو سال گذشته متعهد شده است که این اقدامات را در پیش بگیرد.

سیریزا که ائتلافی مخالف طرح اقتصادی است و در انتخابات ماه مه در جایگاه دوم قرار گرفت، آخرین تجمع تبلیغاتیش را روز پنجشنبه در آتن برگزار کرد.

پس از برگزاری انتخابات پیشین یونان در ماه مه، تلاش احزاب پیروز برای تشکیل دولت ائتلافی بی‌نتیجه ماند و رئیس‌جمهور این کشور فرمان برگزاری انتخابات جدید را در روز ۱۷ ژوئن صادر کرد.

در انتخابات قبلی هیچ‌ یک از احزاب سیاسی نتوانست به اکثریت لازم برای تشکیل دولت دست یابد و گزارش شد که اختلاف نظر بر سر چگونگی مقابله با بحران مالی یونان مانع توافق آنها بر سر تشکیل یک دولت ائتلافی شده است.

نظرسنجی‌های غیررسمی نشان می‌دهد که طرفداران احزاب مخالف طرح اقتصادی کاهش یافته است.

طبق قانون انتخابات یونان، انجام نظرسنجی‌های رسمی دو هفته مانده به برگزاری انتخابات، ممنوع است.

یونان در زمان دریافت دو بسته کمک مالی بین‌المللی متعهد شد که اقدامات اقتصادی ریاضتی سختگیرانه‌ای را در پیش بگیرد.

اولین بسته مالی اهدایی به یونان ۱۱۰ میلیارد یورو بود که در سال ۲۰۱۰ میلادی به این کشور داده شد و یک سال بعد، یونان بسته مالی دوم را که ۱۳۰ میلیارد یورو ارزش داشت، دریافت کرد.

از مجموع هفت گروه سیاسی اصلی یونان، پنج گروه مخالف آخرین بسته مالی دریافتی یونان هستند و فقط یک گروه موضوع خروج این کشور از حوزه یورو را مطرح کرده است.

آلمان که قوی‌ترین اقتصاد حوزه یورو را دارد، تاکید کرده است که یونان همانند دیگر کشورهای عضوی که کمک‌های مالی بین‌المللی دریافت کرده‌اند، باید شروط دریافت این کمک‌ها، از جمله اقدامات ریاضتی در بخش اقتصادی را عملی کند.

اسپانیا؛ کمک مالی بدون شرط

الکسیس تسپیراس، رهبر ائتلاف سیریزا، در تجمع انتخاباتی روز پنجشنبه دوباره خواهان نادیده گرفتن شروط کمک‌های مالی شد. کاهش قابل توجه هزینه‌های دولتی، افزایش مالیات و اصلاحات در بازار نیروی کار و مستمری بازنشستگی از جمله این شروط است.

او گفت: "بروکسل منتظر ما باشد. ما روز دوشنبه می‌آییم تا بر سر حقوق مردم مذاکره کنیم، تا (شروط) کمک‌های مالی را لغو کنیم."

او به بسته مالی بانکی قابل توجهی اشاره کرد که روز یکشنبه بین اتحادیه اروپا و اسپانیا مورد توافق قرار گرفت و گفت که این کار نشان داد که می‌توان کمک‌های مالی را بدون کاهش هزینه‌های شدیدی که از یونان درخواست می‌شود، ارائه کرد.

آنتونیس ساماراس، رهبر حزب دموکراسی نو هم که خواهان تسهیل شروط دریافت کمک‌‎های مالی است، گفته است: "ما خواهان یورو و مذاکرات دوباره (بر سر کمک‌های مالی) هستیم."

گفته شده است که اگر نتیجه انتخابات روز دوشنبه به نفع احزاب مخالف سیاست ریاضت اقتصادی یونان باشد، ممکن است دولت آینده این کشور تصمیم بگیرد از حوزه یورو خارج شود.





:: برچسب‌ها: شهری ,
:: بازدید از این مطلب : 405
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: