اتهامات جدید علیه ساركوزی به سبب رسوایی مالی
نوشته شده توسط : iyem

به نوشته این نشریه،‌ مصونیت سیاسی نیكلا ساركوزی روز جمعه در حالی به پایان می رسد، كه مداركی در دست است كه نشان می دهد رییس جمهور سابق فرانسه در سال 1995 میلادی موافقت خود را با پرداخت رشوه برای برخی امور اعلام كرده بود.

نوول ابسرواتور با اشاره به اینكه دردسرهای قضایی می توانند به سرعت موجب نگرانی ساركوزی شوند، افزود: مصونیت رییس جمهور سابق در حالی روز جمعه به پایان می رسد كه برخی اسناد نشان می دهد وی در ماجرای ' تاكی دین ' دست داشته و موافقت خود را برای پرداخت رشوه اعلام كرده است.

بر اساس این گزارش،‌ اسناد فراوان موجود در دفتر مركزی اداره تسلیحاتی ' سوفرسا' كه بخشی از آن در اختیار قاضی ' ون رومبك' قرار دارد، گواه می دهد كه ساركوزی در سال 1995 میلادی به عنوان وزیر بودجه فرانسه در دولت ادوارد بالادور،‌ فعالیت داشته و با پرداخت رشوه به شبكه تاكی دین موافقت و آنرا امضا كرده و بدینوسیله در این ماجرای رسوایی مالی مشاركت داشته است.

این رشوه كه رقمی بالغ بر 12 میلیون یورو است به یكی از شركت های وابسته به شركت فروش تسلیحاتی به نام ' زیاد تاكی دین 'پرداخت شده تا با عربستان سعودی قرارداد فروش تسلیحات منعقد گردد.

1592

مترجمام**1502**





:: برچسب‌ها: شهری ,
:: بازدید از این مطلب : 370
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: