یك میلیون و 500هزارواحد مسكن مهر در سال جاری در كشور افتتاح می شود
نوشته شده توسط : iyem

مهندس'علی نیكزاد' شامگاه پنجشنبه در حاشیه بازدید از پروژه های مسكن مهر استان گلستان افزود: این واحدها از مجموع چهار میلیون و 360 هزار واحدی است كه از دولت نهم و دهم شروع كه تعدادی افتتاح شده و باقی آن هم تا سال 92 افتتاح می شود.

وی ادامه داد: از این 5/1 میلیون واحد، 300 هزار واحد آن روستایی، 120 هزار واحد آن در بافتهای فرسوده، 180 هزار واحد در شهرهای زیر 25 هزارنفر جمعیت ، 300 هزار واحد آن در شهرهای جدید و مابقی آن در شهرهای بالای 25 هزار نفرقرار دارد.

نیكزاد با اشاره به این كه روز گذشته با حضور رئیس جمهور 10 هزار واحد در شهر جدید پرند تهران افتتاح شد، افزود: در استان گلستان در دولت نهم و دهم، ساخت 128 هزار واحد مسكن شهری و روستایی شروع شد كه از این تعداد 47 هزار واحد افتتاح شد كه هفت هزار واحد در شهر و 40 هزار واحد در روستا هستند.

وی اظهارداشت: از 5/1 میلیون واحد كشوری 37 هزار واحد سهمیه گلستان است كه 9 هزار واحد آن در روستا و باقی آن در بافت فرسوده شهرهای زیر 25 هزار و شهرهای بالای 25 هزار نفر جمعیت است كه راه و شهرسازی و بنیاد مسكن گلستان باید همت كنند كه امسال 37 هزار واحد را افتتاح كنند.

نیكزاد گفت: سال گذشته 47 هزار واحد در استان گلستان افتتاح شد ، امسال 37 هزار واحد افتتاح می شود و مابقی 128 هزار واحد در دست ساخت در استان در سال اینده افتتاح می شود.

وزیر راه و شهرسازی همچنین در گفت وگو با ایرنا اعلام كرد: چهار پروژه از پروژه های مهر ماندگار در استان گلستان قرار دارند.

نیكزاد گفت: یكی از آنها بزرگراه بجنورد به آزادشهر به طول 150 كیلومتر است كه اگر به آزادشهر متصل شود از آن به بعد بزرگراه را خواهیم داشت.

وی ادامه داد: پروژه مهم و اساسی دیگر، راه آهن گرگان به اینچه برون و گرگان – گنبد – مشهد است كه به دلیل این كه پروژه های كشورهای تركمنستان و قزاقستان در حال اتمام است، این خط ریلی به طول 80 كیلومتربا اعتباری بالغ بر 140 میلیارد تومان با قوت و قدرت در جریان است.

نیكزاد افزود: پروژه دیگر، آسفالت 200 كیلومتر از راه های باقی مانده روستایی در استان است كه در دل مهر ماندگار خواهد بود.

وی ادامه داد: بیمارستان آموزشی گرگان، بندرگز و گنبد به تعداد 537 تخت از دیگر پروژه های مهر ماندگار در استان گلستان هستند.

وزیر راه و شهرسازی اظهارداشت: اعتبار راه های روستایی، بیمارستان ها ، راه آهن و بزرگراه 370 میلیارد تومان است و افتتاح این پروژه ها در توسعه كشور و رسیدن به جایگاه اقتصادی بسیار موثر است.

وزیر راه و شهرسازی همچنین از برقراری دو پرواز همزمان با عید مبعث از فرودگاه كلاله در شرق استان گلستان خبر داد.

7464/579/506





:: برچسب‌ها: عکس ها ,
:: بازدید از این مطلب : 343
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: