ایران و روسیه بر توسعه همكاری های فرهنگی تاكید كردند
نوشته شده توسط : iyem

به گزارش خبرنگار ایرنا، كاساچیف در این دیدار گفت: همان طور كه به عنوان نماینده دومای روسیه برای توسعه روابط ایران و روسیه تلاش كردم، در مقام جدید هم مساعی خود را برای گسترش همكاری های دو كشور متمركز می كنم.

وی خاطرنشان كرد: آژانس فدرال همكاری با كشورهای همسود و همكاری های بین المللی روسیه یك سازمان اجرایی است و با وزارتخانه های امور خارجه و فرهنگ و سازمان فدرال مهاجرت فعالیت های خود را هماهنگ می كند.

وی افزود: از طرف این سازمان فدرال ، از برگزاری هفته های فرهنگی در ایران و روسیه استقبال می كنیم و در حد خود با كمال میل در این برنامه ها شركت خواهیم كرد.

كاساچیف خطاب به طرف ایرانی گفت: از اینكه در همكاری های فرهنگی، روسیه را در اولویت قرار داده اید، سپاسگزارم.

وی اضافه كرد: ایران برای روسیه شریك اولویت دار است و حضور وزیر امور خارجه روسیه در ایران تایید كننده این امر و برگزاری نشست در باره مسئله هسته ای ایران نیز تایید دیگری بر این واقعیت است.

كاساچیف با بیان اینكه نشست مسكو را دیپلمات های حرفه ای برگزار می كنند، خاطرنشان كرد: اطمینان دارم روابط انسانی بین دو كشور به كار دیپلمات ها در نشست مسكو كمك می كند.

وی گفت: در فعالیت های آژانس فدرال همكاری با كشورهای همسود و همكاری های بین المللی روسیه، اولویت با كشورهای همسود است ولی بطور كلی دامنه همكاری ها وسیع تر است و بسیاری از كشورهای دیگر را هم در بر می گیرد.

وی گفت: ما می خواهیم در تهران نمایندگی فرهنگی ایجاد كنیم و امیدواریم با امضای موافقت نامه همكاری های فرهنگی میان دو كشور شرایط برای تاسیس این نمایندگی فراهم آید.

خرمشاد رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی كشورمان هم در این دیدار گفت: می خواهم اطمینان بدهم كه ایران هم بر توسعه همكاری های فرهنگی با روسیه اعتقاد دارد و در جهت آن حركت می كند به همین جهت رایزنی فرهنگی ما در روسیه از فعالترین رایزنی ها و توجه ما به این رایزنی بسیار بالاتر است.

خرمشاد گفت: سازمان ما در بیش از 55 كشور جهان نمایندگی دارد كه برخی از آنها در اولویت قرار دارند و روسیه هم در میان اولویت هاست.

رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی كشورمان همچنین بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای توسعه همكاری ها با روسیه در عرصه های فرهنگی و هنری تاكید كرد.

وی ادامه داد: تاریخ گذشته و شرایط جهان امروز ضرورت برای توسعه روابط فرهنگی در ابعاد مختلف را ایجاب می كند و باید آن را گسترش دهیم.

وی با بیان اینكه ما كشورهای همسایه هستیم و قدمت همسایگی ایجاب می كند كه شناخت ملت های دو كشور نسبت به یكدیگر بسیار بیشتر باشد، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران مصمم است كه خود را به جامعه روسیه بهتر بشناساند و ملت ایران را هم بهتر معرفی كند.

وی افزود: به همین جهت تلاش كردیم موانعی را كه در توسعه فرهنگی ایران در روسیه بود از میان برداریم و امروز زمینه های خوبی برای گسترش همكاری های فرهنگی میان دو كشور وجود دارد.

خرمشاد همچنین به علاقه رو به گسترش به فراگیری زبان روسی در ایران و فعالیت های روس شناسی در كشورمان اشاره كرد و علاقه به فرهنگ ایران در روسیه را هم بستر بسیار مناسبی برای توسعه همكاری های دوجانبه دانست.

اروپام/2242**518





:: برچسب‌ها: آبی , مکزیک , چشم انداز ,
:: بازدید از این مطلب : 383
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 26 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: