اهداء خون یك اقدام قهرمانانه است
نوشته شده توسط : iyem

به گزارش ایرنا به نقل از بخش مطبوعاتی سازمان منطقه ای بهداشت جهانی، 'شین یونگ سو' از تمامی كشورهای منطقه جنوب شرق آسیا كه بسیاری از آنان به اهداء كنندگان خون نیازمند هستند خواست تمامی نیازهای خود را از طریق اهداء خون داوطلبانه تا سال 2020 تامین كنند.

مراسم روز جهانی اهداء خون سال 2012 به میزبانی كره جنوبی در سئول و با حضور وزیر بهداشت و رفاه این كشور برگزار می شود. در این مراسم به خاطر افزایش آگاهی از نیاز بیماران به اهداء خون، گروه 3000نفره ای از مردم به شكل یك قطره خون تجمع می كنند.

روز جهانی اهداء خون هر ساله با برگزاری مراسمی در نقاط مختلف جهان و تشكر از اهداء كنندگان داوطلبانه خون كه یك اقدام قهرمانانه است، برگزار می شود.

سازمان بهداشت جهانی اعلام كرده است كه بهترین راه تامین نیازهای موجود از طریق اهداء كنندگان داوطلبانه ای است كه رفتارهای پرخطر در آنها كم است.

از نظر نیاز به اهداء خون، 62 كشور نیازهای خود را از طریق داوطلبانی كه به صورت رایگان خون خود را هدیه می كنند تامین می كنند. نزدیك به 40 كشور نیز از طریق اهداء خون از طریق یكی از اعضای خانواده فرد نیازمند و یا خرید خون به تامین این نیازها می پردازند.

در منطقه آسیا - اقیانوسیه تنها كشورهای استرالیا، چین، ژاپن، كره جنوبی، مالزی، نیوزیلند و سنگاپور نیازهای خونی خود را از طریق اهداء كنندگان داوطلب تامین می كنند.

آساق**335





:: برچسب‌ها: پاییز ,
:: بازدید از این مطلب : 366
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: