نماینده اصفهان:نظارت مجلس نباید با تحقیر سایر قوا روبرو شود
نوشته شده توسط : iyem

'عباس مقتدایی ' روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا در خصوص فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با نمایندگان مجلس شورای اسلامی افرود:اساسی ترین موضوع باید تقویت همدلی میان قوا و تمامی دست اندركاران حكومت اسلامی باشد .

وی ادامه داد:به گونه ای كه از فرمایشات مقام معظم رهبری استنباط كردیم تاكید ایشان براین موضوعات بود كه باید از تفرقه كه موجب انهدام وشكست دست اندركاران می شود جلوگیری كرد .

سخنگوی كمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: مصالح عالیه كشور باید به عنوان خط سیر كلی در نظر گرفته شود و در چنین حالتی همدلی میان نیروهای نظام ایجاد خواهد شد و درعین سلیقه های مختلف ممكن است وجود داشته باشد ولی هیچگاه تفرق پدید نخواهد آمد .

مقتدایی گفت:از جمله سلامت نمایندگان از رهنمودهای مقام معظم رهبری بود كه باید هم از حیث اخلاق و هم در عملكردهای سیاسی و امور مالی نسبت به عملكردهای خویش دقت های مضاعف و چندگانه ای را داشته باشند .

وی افزود: مردم نمی پذیرند كه نمایندگان به جای آنكه منافع عمومی و مصالح اسلامی را در نظر داشته باشند نگران امور مالی ویا منافع باندی و سیاسی باشند و براین اساس در آغاز فعالیت مجلس باید رهنمودهای سكاندار اسلامی با جدیت و اهتمام مضاعف مورد توجه قرار گیرد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت : نباید خرج های بیهوده تراشیده شود ومنافع بیت المال نادیده گرفته شود و نباید مصالح عالیه كشور ونظام اسلامی تحت الشعاع منفعت های سیاسی وباندی طایفه ای و فرقه ای قرار گیرد.

مقتدایی تصریح كرد: توكل به خداوند و اخلاص در عمل ،تكلیف گرایی و جلب رضایت خداوند از دیگر رهمنمود های مقام معظم رهبری بود و موضوع دفاع از ارزشهای الهی و اتكا به قدرت الهی و معنوی باید مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: پرهیز از تعرض به آبروی دیگران ،گفت وگوی حكیمانه در عین حال تلاش در جهت استقلال مجلس از دیگر سرفصل های مقام معظم رهبری به نمایندگان مجلس بود كه باید مورد توجه نمانیدگان قرار گیرد .

سخنگوی كمیسیون آموزش و تحقیقات خاطر نشان كرد :مجلس زنده است كه از نشاط و تحرك برخوردار باشد و به نظر می رسد نمایندگان باید در ماهها و سالهای آینده تلاش كنند افزایش نشاط و تحرك در مجلس داشته باشند به گونه ای كه مردم مطالبات خود را در رفتار نمایندگان احساس كنند.

مقتدایی تصریح كرد: با تاكید بر رهنمودهای رهبری تدوین قوانین خوب به گونه ای كه به روز باشد و تكراری و معارض با قوانین نباشد از نكات اساسی است كه باید مورد توجه قرار گیرد و با تكیه بر این رهنمودها در مسیر نظارت درست گام بردارند.

وی اضافه كرد: مجلس نهم باید با استحكام رابطه با خداوند به گونه ای عمل كند كه از تمام مجالس گذشته سرآمد تر باشد و مجلسی مرجع از نظر سلامت و عملكرد صحیح و الگویی برای خدمت صادقانه دست اندركاران نظام اسلامی باشد.

سیام **1053**





:: برچسب‌ها: مربع , نیویورک شهرستان , ایتالیا ,
:: بازدید از این مطلب : 456
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: