جام ملت‌های اروپا؛ پیروزی اوکراین با درخشش شوچنکو
نوشته شده توسط : iyem
آندری شوچنکو

آندری شوچنکو با دو گلی که زد هوداران پرشمار میزبان را به وجد آورد

اوکراین با درخشش آندری شوچنکو ۲ بر ۱ از سد سوئد گذشت و در صدر گروه چهارم جام ملت‌های ۲۰۱۲ اروپا قرار گرفت.

عصر دوشنبه (۱۱ ژوئن) اوکراین یکی از دو میزبان این تورنمنت در ورزشگاه المپیک کیف و در میان انبوه طرفداران خود با سوئد روبرو شد.

نیمه نخست این بازی مهیج که هر دو تیم با بازی تهاجمی به دنبال کسب برتری بودند، بدون گل پایان یافت. در نیمه دوم حملات سوئد موثر افتاد و زلاتان ابراهیموویچ در دقیقه ۵۱ با یک ضربه هوشیارانه دروازه اوکراین را باز کرد.

ابراهیموویچ در این بازی علاوه بر اینکه یک گل زد چندین پاس دقیق و حساس نیز به هم تیمی های خود داد که آنها موفق به استفاده مناسب از فرصت ‌ها نشدند.

اما اوکراین بعد از دریافت این گل بر شدت حملات خود افزود و موفق شد که موقعیت های زیادی روی دروازه سوئد خلق کند. آندری شوچنکو که در نیمه نخست بازی ضعیفی ارائه داده بود و یک فرصت حتمی گلزنی را از دست داده بود، در دقایق ۵۴ و ۶۱ دو بار با ضربه سر دروازه سوئد را باز کرد و هواداران پرشمار میزبان و نیز اولگ بلوخین سرمربی اوکراین را به وجد آورد.

سوئد بعد از دریافت این گل دو فرصت گلزنی داشت که با تعلل مهاجمان این تیم از دست رفت و نهایتا این مسابقه با نتیجه ۲ بر یک به سود اوکراین خاتمه یافت.

انگلستان فرانسه را متوقف کرد

در بازی نخست گروه چهارم دو تیم انگلستان و فرانسه دیدار کردند. انگلستان که آخرین بار در جام ملت‌های ۲۰۰۴ با شکست ۲ بر ۱ مقابل فرانسه طعم تلخ حذف از تورنمنت را چشیده بود، با روشی نسبتا متفاوت از گذشته و با اعتماد به نفس به مصاف فرانسه رفت.

فرانسه بازیکنان مطرحی چون فرانک ریبری، سمیر نصری و پاتریک اورا را در ترکیب داشت و در سراسر بازی هم از نظر مالکیت توپ و ایجاد موقعیت تیم برتر زمین بود. اما این انگلستان بود که ابتدا به گل رسید. در دقیقه ۳۰ سانتر دقیق استیون جرارد، کاپیتان انگلستان، با ضربه سر جولیون لسکات، مدافع باشگاه منچستر سیتی، انگلیسی ها را پیش انداخت.

اما فرانسه خیلی زود این گل را جبران کرد. پاس رو به عقب فرانک ریبری در دقیقه ۳۹، سمیر نصری، هم تیمی لسکات در منچسترسیتی، را در موقعیت مناسب شوت زدن قرار داد و ضربه پرقدرت او از خارج محوطه جریمه وارد دروازه جو هارت، هم تیمی او در باشگاه منچسترسیتی، شد.

نتیجه ۱ بر ۱ در نیمه دوم هم پا برجا ماند تا این دو تیم با رضایت نسبی به انتظار بازی های آینده خود مقابل سوئد و اوکراین بنشینند.

در جدول گروه چهارم، اوکراین با ۴ امتیاز در صدر قرار دارد. انگلستان و فرانسه با یک امتیاز و سوئد بدون امتیاز در رده های بعدی قرار دارند.





:: برچسب‌ها: شهرستان , آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 403
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: