تراكم نامناسب جمعیت، موجب كمبود فضای آموزشی می شود
نوشته شده توسط : iyem

'باقر مسلمی' روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا با بیان اینكه نمی توان آمار دقیقی از میزان فضای آموزشی مورد نیاز ارایه كرد، افزود: شاید فضا برای 5/12 میلیون نفر دانش آموز در كشور وجود داشته باشد اما تراكم جمعیتی موجب شده كه از بعضی از فضاها با ظرفیت كامل استفاده نشود و یا از برخی از فضاها نیز بیش از ظرفیت استفاده شود.

وی دلیل این امر را مهاجرت روستاییان به شهرهای بزرگ عنوان كرد و افزود: هم اكنون فضاهای آموزشی كه قبلا در بسیاری از روستاها ساخته شده است به دلیل مهاجرت ساكنان آن روستا به شهرها، به طور كامل استفاده نمی شود.

این مقام مسوول در سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس با بیان اینكه در شهرها نیز به ویژه حاشیه شهرهای بزرگ فضاهای آموزشی كم و تراكم جمعیت زیاد است، ادامه داد: بخشی از مدارس این مناطق نیز دو نوبته است كه امیدواریم تا مهر ماه امسال یك نوبته شوند.

مسلمی با یادآوری اینكه همیشه نیاز به احداث فضای آموزشی جدید وجود دارد، خاطر نشان كرد: در حال حاضر ساختار جمعیتی به گونه ای است كه با رشد جمعیت دانش آموزی روبرو هستیم و علیرغم اینكه شمار دانش آموزان از حدود سال 84 كاهش داشته اما از این پس افزایش پیدا می كند.

وی در مورد عوامل موثر در افزایش شمار دانش آموزان خاطر نشان كرد: جمعیت ایران در سال های اول انقلاب حدود پنج درصد رشد داشت و هم اكنون فرزندان این جمعیت به مرحله دانش آموزی می رسند، لذا برای این افزایش جمعیت فضای آموزشی نیاز داریم.

معاون توسعه مدیریت، پشتیبانی و مشاركت های مردمی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس كشور تصریح كرد: همچنین تراكم جمعیتی در بسیاری از مناطق در حد استاندارد نیست و بنابراین باید این تراكم ها را كم كرد و لذا باز هم نیاز به ساخت و ساز جدید داریم.

مسلمی با بیان اینكه بسیاری از مدارس قدیمی و دارای بافت فرسوده هستند، افزود: این مدارس باید تخریب و جای آنها مدارس نو با استانداردهای لازم ساخته شود، ضمن اینكه هر ساله تعدادی از مدارس به فرسودگی نزدیك می شود كه باید بازسازی شود.

اجتمام ** 1788 **1569





:: برچسب‌ها: خیابان ,
:: بازدید از این مطلب : 388
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: