ارزش یورو در بازارهای جهانی به شدت افزایش یافت
نوشته شده توسط : iyem

شاخص‌های بازار ژاپن در معاملات امروز افزایش قابل توجهی داشتند

به دنبال موافقت کشورهای حوزه یورو با اعطای کمک مالی به اسپانیا، ارزش یورو در برابر دلار و ین در معاملات صبح امروز (دوشنبه، یازدهم ژوئن) در بازارهای جهانی افزایش قابل توجهی یافته است.

در اولین دادوستدهای بازار آسیا در صبح روز دوشنبه، یازدهم ژوئن، هر یورو یک دلار و ۲۶ سنت و نزدیک به ۱۰۱ ین معامله شد.

ارزش سهام در بازارهای اروپا هم با آغاز فعالیت این بازارها از صبح امروز افزایش یافت و فعالان در بازارهای سهام لندن، فرانکفورت و مادرید شاهد روند جدید قیمت‌ها بودند.

ارزش شاخص‌های اصلی بازارهای ژاپن، هنگ‌کنگ و کره جنوبی هم نزدیک به ۲ درصد افزایش یافت.

روز شنبه، نهم ژوئن، وزیران حوزه یورو با اعطای بسته‌ای مالی به اسپانیا که بیش از ۱۰۰ میلیارد یورو ارزش دارد، موافقت کردند. این بسته مالی به صورت وام و برای کمک به شبکه بانکی اسپانیا ارائه خواهد شد.

کمک مالی کشورهای حوزه یورو برای مقابله با بحران مالی در اسپانیا و به منظور تقویت توان شبکه بانکی این کشور ارائه شده است.

ماریانو راخوی، نخست‌وزیر اسپانیا از ارائه این کمک مالی استقبال کرد و گفت که این تصمیم یک پیروزی برای یورو (واحد پول اروپا) است.

به گفته خبرنگاران، ارزش این بسته مالی بیش از میزانی بود که قبلا انتظار می‌رفت و در کاهش نگرانی‌ها از روند بحران مالی در حوزه یورو موثر بوده است. به همین دلیل نیز بازارهای جهانی واکنشی مثبت نشان داده‌اند.

تحلیلگران گفته‌اند که ارائه این بسته مالی به اسپانیا می‌تواند زمان بیشتری را در اختیار تصمیم‌گیران اروپایی بگذارد تا با دیگر اقتصادهای ضعیف حوزه یورو تعامل بیشتری برقرار کنند.

رکود اقتصادی

نخست وزیر اسپانیا: این تصمیم (برای ارائه کمک مالی) یک پیروزی برای یورو است

به دنبال کاهش ارزش مسکن که با رکود اقتصادی همراه شد، شبکه بانکی ضعیف اسپانیا با میلیاردها یورو وام‌های بی‌سرانجام دست به گریبان ماند.

میزان دقیق کمک مالی به اسپانیا بعد از پایان دو دور حسابرسی از بانک‌های این کشور در چند روز آینده مشخص خواهد شد.

نخست‌وزیر اسپانیا روز یکشنبه گفت که ارائه این کمک مالی، تصمیم مهمی بود که می‌تواند آینده یورو را تضمین کند.

مقامات آمریکا، ژاپن و مسئولان صندوق بین‌المللی پول هم از ارائه این کمک مالی به اسپانیا استقبال کرده‌اند.

اسپانیا چهارمین اقتصاد بزرگ حوزه یورو را دارد.

کمک های مالی اتحادیه اروپا

کشور دریافت کننده زمان مبلغ دلیل اعطای کمک
اسپانیا ژوئن ۲۰۱۲ بالغ بر ۱۰۰ میلیارد یورو استقراض گسترده بعضی از بانک ها؛ آنها این مبالغ را به صورت وام مسکن به مردم می دادند که باعث رونق بازار مسکن شده بود. بحران اقتصادی سبب شد این وام ها که میلیاردها یورو می رسید، بازپرداخت نشود.
یونان مه ۲۰۱۲ و مارس ۲۰۱۲ ۱۱۰ میلیارد و ۱۳۰میلیارد یورو. موسسات خصوصی هم وام هایشان را بخشیدند یونان به منظور تامین هزینه های عمومی اش، مبالغ هنگفتی قرض گرفت. بحران مالی و سایر مشکلات در این کشور مانند فرار از مالیات، موجب شد یونان با بدهی های زیادی رو به رو شود.
پرتغال مه ۲۰۱۱ ۷۸ میلیارد یورو هزینه های بالای دولت و اقتصادی ضعیف سبب بالا آمدن بدهی هایی شد که دولت توان بازپرداخت آن ها را نداشت.
جمهوری ایرلند نوامبر ۲۰۱۰ ۸۵ میلیارد یورو بانک های ایرلند - که اقتصادش در سال های ۱۹۹۵ تا ۲۰۰۷ رشد سریعی داشت - با اعطای وام به بساز و بفروش ها و مردم عادی و سپس وضوع بحران اقتصادی، ضررهای زیادی متقبل شدند، مانند آنچه در اسپانیا رخ داد.




:: برچسب‌ها: سنگ ,
:: بازدید از این مطلب : 427
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: