جریان 14 مارس برای رییس جمهور لبنان شرط گذاشت
نوشته شده توسط : iyem

به گزارش ایرنا از بیروت، جریان 14مارس لبنان روز شنبه طی دیدار با 'میشل سلیمان' رییس جمهور لبنان ضمن تقدیم نامه ای، شرایط مشاركت خود در گفت وگوهای ملی را به اطلاع رییس جمهوری رساند.

جریان 14مارس این نامه را خطاب به همه گروههای لبنانی از جمله حزب الله و جریان هشت مارس بر اساس توجه به قانون اساسی ملی لبنان تهیه كرده است.

جریان 14 مارس در این نامه، بر ثبات و استقرار لبنان و دور كردن آن از پیامدهای منطقه ای و درگیری های داخلی تأكید و از همه گروههای لبنانی خواست تا از كشورشان در برابر چالش های فرا روی حمایت كنند.

مخالفان دولت لبنان در این نامه همه جناح ها و گروههای لبنانی را به همكاری در راستای كاهش تشنج و اختناق حاضر در عرصه سیاسی لبنان دعوت كرد.

جریان 14 مارس در این نامه، تنها راه خارج كردن لبنان از بحران كنونی را تشكیل دولت نجات دهنده و بی طرف اعلام كرده است.

این جریان در ابتدا مخالفت خود با شركت در این مذاكرات را رسما اعلام و شرط ورود به گفت وگو ها را طرح موضوع سلاح مقاومت و استعفای دولت میقاتی عنوان كرد. اما پس از سفر رییس جمهور لبنان به ریاض و مذاكرات وی با ملك عبدالله، پادشاه عربستان از سعد حریری و جریان 14 مارس خواست تا در مذاكرات شركت كنند و از آنجا بود كه این جریان سیاست جدیدی را در پیش گرفت.

كارشناسان سیاسی بر این باورند كه گروه چهارده مارس بویژه جریان 'المستقبل' وابسته به 'سعد حریری' نخست وزیر سابق لبنان، تنها بر اساس دستور العمل های خارجی آمریكا و عربستان، سعی می كنند، لبنان را در مواجه با مقاومت قرار دهند.

از سوی دیگر در حالی كه جناح هشت مارس، برای فعال كردن نقش دولت و موسسات آن در عرصه های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی به طور شبانه روزی تلاش می كند، گروه 14 مارس با مانع تراشی و خرده گرفتن از عملكرد دولت، به ویژه در عرصه عملیات كنترل اوضاع امنیتی در نقاط مرزی میان سوریه و لبنان در راستای سقوط آن و تشكیل دولت 'تكنوكرات' با مشاركت گروههای غیر حزبی، فعالانه كوشش می كند.

اعضای گروه 14 مارس لبنان قبلا نیز تهدید كرده بودند كه از تمامی ابزارهای قانونی برای سرنگونی دولت میقاتی استفاده خواهند كرد.

این گروه اعتقاد دارد، دولت میقاتی فاقد مشروعیت بوده و سیاست حریری در حال حاضر سیاست رویارویی با این دولت است چون سیاست های قبلی این گروه در ماههای اخیر به جایی نرسیده است.

با توجه به ادامه شكست طرح های گروه 14 مارس لبنان، این گروه تاكنون رفتار تشدیدآمیزی در رابطه با برخورد دولت با مسائل جاری كشور از جمله روند اوضاع امنیتی آن و به خصوص حوادث اخیر طرابلس، در پیش گرفته است.

خاورم*2023**1030**1080**1597





:: برچسب‌ها: کودک , رقص , خیابان ,
:: بازدید از این مطلب : 442
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: