گزارش بی بی سی از اعتراض مردم اردن نسبت به فساد و گرانی دراین كشور
نوشته شده توسط : iyem

به گزارش ایرنا، بی بی سی جمعه شب با اشاره به تظاهرات اعتراض آمیز هزاران تن از مردم اردن در امان تاكید كرد كه تظاهركنندگان ضمن دعوت به انجام اصلاحات همه جانبه با هرگونه افزایش قیمت كالاها ومالیات ها مخالفت كردند.

گزارشگر این كانال ماهواره ای افزود: اردن از ژانویه سال گذشته میلادی همواره شاهد برپائی تظاهرات مسالمت آمیزی برای انجام اصلاحات سیاسی واقتصادی ومبارزه با فساد بوده است.

وی افزود: در تظاهرات امروز جمعه امان كه از مسجد الحسین شروع شد جنبش اسلامی و احزاب مخالف و نیز گروه هایی از جوانان اردنی شركت كردند.

براساس این گزارش ، تظاهركنندگان خواستار پایان دادن به آنچه سیاست گرسنه كردن مردم نامیدند، شدند.

در تظاهرات امروز، بدلیل تصمیم دولت اردن به افزایش قیمت مواد سوختی، برق و برخی كالاهای دیگر و نیز افزایش مالیات بمنظور جبران كسر بودجه، خواسته های اقتصادی تظاهركنندگان بیش از هر خواسته دیگر نمایان تر بود.

كسر بودجه اردن درسالجاری بالغ بر 7 میلیارد دلار است در حالیكه بدهی عمومی این كشور در فوریه گذشته به 21 میلیارد دلار رسیده بود. این رقم در سال 2010 بالغ بر 18 میلیارد دلار بود.

این شبكه خبری تاكید كرد كه تظاهرات امروز اردن كه در شهرهای امان، كرك ومعان جریان داشت بیش از پیش كابینه فایز الطراونه نخست وزیر اردن را تحت فشار قرار می دهد.

یك تظاهر كننده اردنی در این باره گفت: این تظاهرات در اعتراض به سیاست دولت مبنی بر افزایش قیمت ها برپا می شود زیرا دولت از وظایف خود دست كشیده و راهی جز خالی كردن جیب مردم پیدا نكرده است.

مترجمام**1482**536





:: برچسب‌ها: اروپا , برلین ,
:: بازدید از این مطلب : 402
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 19 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: