ایران و الجزایرهمواره در سختی ها و آسانی ها در كنار یكدیگر بوده اند
نوشته شده توسط : iyem

به گزارش خبرنگار ایرنا در الجزایر، رییس جمهوری الجزایر در دیدار عصر پنجشنبه حجت الاسلام 'محمد رضا میرتاج الدینی' معاون رییس جمهوری در اجرای قانون اساسی با وی دستیابی به فناوری هسته ای صلح آمیز را حق جمهوری اسلامی ایران دانست.

بوتفلیقه در خصوص تحولات منطقه نیز ضمن تاكید بر مخالفت با هرگونه مداخله خارجی در روند تحولات منطقه، ثبات و امنیت را در گروه راه حل مسالمت آمیز مشكلات و به دست خود مردم منطقه عنوان كرد.

رییس جمهوری الجزایر همچنین با اشاره به برگزاری دومین اجلاس كمیسیون عالی مشترك دو كشور در سال جاری بر آمادگی الجزایر برای توسعه همكاری های دوجانبه با ایران تاكید كرد.

بوتفلیقه و میرتاج الدینی در این دیدار پیرامون روابط دو جانبه، تحولات منطقه ای و بین المللی به بحث و تبادل نظر پرداختند.

میرتاج الدینی برای تسلیم پیام دعوت 'محمود احمدی نژاد ' رییس جمهوری ایران به عبدالعزیز بوتفلیقه برای شركت در اجلاس سران جنبش عدم تعهد كه در شهریورماه در تهران برگزار می شود به الجزایر سفر كرده است.

معاون رییس جمهوری ایران در این دیدار با اشاره به نقش و جایگاه الجزایر در جنبش عدم تعهد، حضور الجزایر و شخص رییس جمهوری این كشور در این اجلاس را حائز اهمیت دانست.

میرتاج الدینی ضن ارائه گزارشی از آخرین وضعیت مذاكرات هسته ای ایران تاكید كرد كه جمهوری اسلامی ایران به صورت یكصدا بدنبال دستیابی به حق خود در استفاده صلح آمیز از فناوری هسته ای است و در عین حال با رویكردی مثبت به مذاكرات در این رابطه ادامه می دهد.

وی همچنین پیرامون آخرین وضعیت روابط دوجانبه با اشاره به در پیش بودن اجلاس كمیسیون مشترك دو كشور بر ضرورت فعالیت مشترك برای ارتقاء سطح همكاری ها تاكید كرد.

معاون رییس جمهوری ایران یادآور شد، روابط دو جانبه ایران و الجزایر با چشم اندازی روشن در تمامی زمینه ها در حال توسعه است.

معاون رییس جمهوری ایر روز سه شنبه برای یك سفر رسمی چهار روزه وارد الجزایر شد و از سوی 'مراد مدلسی' وزیر امور خارجه این كشور مورد استقبال قرار گرفت .

وی روز چهارشنبه نیز با 'عبدالقادر بن صالح' رییس مجلس سنا و 'مراد مدلسی' وزیر خارجه الجزایر دیدار و گفت وگو كرد.

خاورم**1200**1368**





:: برچسب‌ها: هندوستان ,
:: بازدید از این مطلب : 349
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 19 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: