روسیه: نشست مسكو گامی رو به جلو در حل پرونده هسته ای ایران است
نوشته شده توسط : iyem

لوكاشویچ روز پنجشنبه در پاسخ به سووال خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به وقفه طولانی مدت مذاكرات ایران و گروه 1+5 ، ادامه گفت وگوهای طرفین در مسكو می تواند فتح باب جدیدی در زمینه رفع اختلافات و دستیابی به توافق های احتمالی باشد.

وی با اشاره به آمادگی كامل روسیه برای میزبانی دور آتی مذاكرات ایران با گروه 1+5 گفت: خوشبختانه تمامی طرفین برای این دور از مذاكرات آماده می شوند و مقدمات برپایی مذاكرات از پویایی خوبی برخوردار است.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه با اشاره به برنامه كشورش برای برداشتن گام های رو به جلو در مسیر حل و فصل سیاسی پرونده هسته ای ایران افزود: با این وجود انجام حدسیات در خصوص نتایج نهایی نشست مسكو زودهنگام و در عین كاری دشوار است.

وی اضافه كرد: هر چند ما می دانیم كه حل تمامی مسایل مرتبط با برنامه هسته ای ایران كاری وقت گیر بوده و تحقق آن در یك نشست مقدور نیست، ولی نكته مثبت اینجاست كه در مراحل مختلف مذاكرات پویایی مشاهده می شود.

وی با تاكید بر موضع مسكو مبنی بر ضرورت حل و فصل پرونده هسته ای ایران از راه های سیاسی صرف ادامه داد: خوشبختانه در سایه تلاش های صورت گرفته، مذاكرات میان ایران و گروه 1+5 احیا شده است و از مجرای گفت وگوی طرفین در چارچوب برپایی نشست می توان گام های مفیدی در راستای حل مسایل انباشته شده برداشت.

لوكاشویچ در خصوص تاكید كارشناسان امر بر لزوم نشست ها و دیدارهای مقدماتی در سطح معاونین قبل از برپایی نشست مسكو گفت: ما نیز با این رویكرد موافق هستیم و در نشست استانبول نیز به این نتیجه رسیدیم كه این گونه نشست ها برای هماهنگی مواضع طرفین برگزار شود.

وی بر ضرورت حل گام به گام پرونده هسته ای ایران تاكید كرد و افزود: ماهیت پرونده هسته ای ایران به گونه ای است كه باید مرحله به مرحله پیش رفت و اصل گام متقابل را در ارتباط با آن رعایت كرد.

وی تاكید كرد: روسیه رویكرد گفت وگو و مذاكره برای حل و فصل دیپلماتیك پرونده هسته ای ایران را سازنده ارزیابی می كند و به دنبال آن است كه با رفع اختلافات به نزدیك شدن مواضع طرفین در نشست آتی مسكو كمك كند.

مسكو پایتخت روسیه میزبان دور بعدی نشست ایران و اعضای گروه 1+5 برای مذاكره در خصوص برنامه صلح آمیز جمهوری اسلامی می باشد.

اروپام/2240**518**1368**





:: برچسب‌ها: غذا , قدیمی , پاریس ,
:: بازدید از این مطلب : 401
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 18 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: