آیین ولادت حضرت علی (ع) در باكو برگزارشد
نوشته شده توسط : iyem

به گزارش ایرنا،رایزن فرهنگی كشورمان در باكو در این مراسم،گفت:حضرت علی (ع) و فاطمه زهرا (س) مهمترین الگوی فرزندان معصوم خود بودند.

'ابراهیم نوری ' ولادت با سعادت علی (ع ) را به شیعیان آن حضرت تبریك گفت و افزود:وصی پیامبر اسلام همواره درخانه عدالت را دربین فرزندان خود رعایت می كرد و رعایت عدالت در بین فرزندان یكی از وظایف مهم والدین است.

وی با بیان اینكه پدرو مادر درمقابل فرزندان خود وظایفی دارند،گفت: آموزش قرآن، نمازو روزه ، انتخاب نام نیك ، انجام كارهای خیر، كمك به نیازمندان و ارتباط با خویشاوندان از مسایلی است كه بزرگان دینی ما انجام آن را برای والدین توصیه كرده اند.

در ادامه این مراسم معاون سفیر جمهوری اسلامی ایران در باكو گفت: صحبت كردن درخصوص حضرت علی (ع ) كاری بسیار سخت است و هر كسی نمی تواند درباره شخصیت مولای متقیان اظهار نظر كند.

' سید احمد نعمتی' میلاد نخستین امام شیعیان جهان را تبریك گفت و اظهار داشت: علاقمندی به حضرت فاطمه، علی و فرزندان آن حضرت، از خصوصیات بارز شیعیان جهان است و این به عنوان عاملی برای وحدت شیعیان جمهوری آذربایجان و ایران باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی،میلادباسعادت حضرت علی (ع) دركعبه را معجزه دایمی خداوند دانست و گفت:ولایت و امامت از شخصیت بارز مولود كعبه بود وخداوند با این اقدام،پیام مهم ولایت و امامت آن حضرت را برای شیعیان مطرح كرد.

در ادامه این مراسم كه با حضور جمعیت بیشماری از مردم مسلمان جمهوری آذربایجان در مركز فرهنگی شهریار باكو برگزارشد،گروه های موسیقی مومنین، وطن،رهبر و گروه فرج برای دوستداران و علاقمندان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) برنامه های فرهنگی ، هنری و همخوانی خود را اجرا كردند.

خاورم/1108





:: برچسب‌ها: د , سرگرمی ,
:: بازدید از این مطلب : 405
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: