پنجاهمین حلقه چاه نفت با دكل های ساخت داخل حفاری شد
نوشته شده توسط : iyem

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، 'حیدر بهمنی ' در این ارتباط با اشاره به اینكه این شركت از سال 1383 موفق شد نخستین دستگاه حفاری ساخت داخل را در مدار عملیات قرار دهد, اظهار كرد: دستگاه حفاری 83 فتح كه به صورت تمام برقی و در ردیف دستگاه های حفاری سنگین خشكی قرار دارد، اولین چاه را با موفقیت كامل در تیرماه سال 1384 حفاری و تكمیل كرد.

وی افزود: متعاقب این توفیق ارزشمند در چند سال اخیر به تدریج دستگاه های حفاری 86، 87، 35 و 36 فتح با نظارت متخصصان و كارشناسان این شركت و با همكاری مجموعه های بزرگ صنعتی و سازندگان توانمند ایرانی ساخته و در میدان های نفت و گاز نقاط مختلف كشور عملیاتی شدند.

بهمنی گفت: بر اساس گزارش های ثبت شده تاكنون دستگاه حفاری 83 فتح 18حلقه چاه، دستگاه های 86 و 87 فتح هر یك 15 حلقه چاه و دستگاه های 35 و 36 فتح هر كدام یك حلقه چاه بدون كوچك ترین حادثه ای حفاری كرده اند و هم اكنون دستگاه 86 فتح در حال حفاری پنج حلقه چاه با فاصله نزدیك به هم در میدان نفتی اهواز است.

مدیرعامل شركت ملی حفاری ایران با بیان اینكه تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، صنعت حفاری در ایران به طور كامل در انحصار چند كشور اروپایی و آمریكا بود, اظهار كرد: با پیروزی شكوهمند انقلاب اسلامی و تاسیس این شركت به فرمان امام خمینی (ره) در اول دی ماه سال 1358، روند بومی سازی این صنعت در كشور پر شتاب استمرار و هر روز شاهد بالندگی آن هستیم.

وی ادامه داد: در حالی كه در زمان تاسیس شركت ملی حفاری ایران تنها شش دستگاه حفاری داشتیم هم اینك ناوگان حفاری این شركت بیش از 70 دستگاه حفاری در اختیار دارد كه پنج دستگاه آن ساخت داخل است.

بهمنی ساخت افزون بر 17 هزار قلم از قطعات مختلف و تجهیزات حیاتی كاربردی در عملیات حفاری و خدمات تخصصی آن را از افتخارات شركت ملی حفاری ایران دانست و افزود: تلاش بر این است تا در سال تولید ملی، حمایت از كار و سرمایه ایرانی با كمك و همكاری سازندگان داخلی این رقم از سقف 20 هزار قطعه فراتر رود.

مدیرعامل شركت ملی حفاری ایران با اشاره به اینكه ساخت دستگاه های حفاری خشكی و دریایی در جهان با توجه به تنوع تجهیزات آن به طور معمول حاصل مشاركت چندین شركت است, گفت: تلاش ما بر این است تا با همیاری و همكاری سازندگان و مجموعه های بزرگ صنعتی كشور تولید دستگاه های حفاری به طور كامل ایرانی باشد و كشور ما در ردیف كشورهای سازنده دستگاه های حفاری در جهان قرار بگیرد.

وی اضافه كرد: هم اكنون تعدادی دستگاه حفاری خشكی و دریایی در كشور در دست ساخت است كه علاوه بر تامین نیازهای داخلی، زمینه اشتغال و سرمایه گذاری داخلی را نیز فراهم كرده است.

ك/2 646/320





:: برچسب‌ها: پاریس , تایوان ,
:: بازدید از این مطلب : 374
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: