سمینار مفهوم عشق در تفكر امام خمینی در اندونزی برگزار شد
نوشته شده توسط : iyem

به گزارش خبرنگار ایرنا از جاكارتا، در این سمینار آیت الله دین پرور رییس بنیاد نهج البلاغه در سخنانی با اشاره به ابعاد شخصیتی و زندگی امام خمینی (ره) به ویژه ساده زیستی ایشان به تشریح دیدگاه های عبادی ایشان پرداختند و در خصوص قدرت عبادت خداوند كه انسان می توان بدان دست یابد، توضیحاتی را ارائه كردند.

در این سمینار محمود فرازنده سفیر ایران در اندونزی نیز در سخنانی در ارتباط با افق های اندیشه امام خمینی به دیدگاه های عرفانی امام خمینی (ره)، رابطه میان انسان و خداوند در هستی شناسی، تعریف انسان بعنوان قدر مطلق نیاز و خداوند به عنوان قدر مطلق بی نیازی، ضرورت یافتن بینش و آگاهی نسبت به هستی و شناسایی و پی بردن به حقیقت خداوند از طریق ارتباط با مخلق او پرداختند. جمع زیادی از دانشجویان و اساتید اندونزیایی برگزار شد.

به مناسبت سالگرد عروج ملكوتی امام خمینی (ره) نیز مراسمی در مركز فرهنگی شهر جاكارتا با حضور خیل عظیمی از مسلمانان و شیعیان اندونزیایی برگزار شد.

در این مراسم آیت الله دین پرور، درسخنانی به ویژگی ها و شباهت های حضرت علی (ع) و امام خمینی (ره) پرداخته و از دفاع از محرومین و مستضعفین، ساده زیستی، اخلاص و خدا شناسی به عنوان وجوه مشترك شخصیتی حضرت علی (ع) و امام خمینی (ره) نام برد.

وی همچنین با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی و تغییرات اساسی در نظام سیاسی ایران توسط امام خمینی (ره)، دیدگاه های وی را برگرفته شده از نهج البلاغه عنوان كرده و بر نیاز مبرم مسلمانان به مطالعه و استفاده از مبانی ارزشمند موجود در این كتاب، تأكید كرد.

آساق**335





:: برچسب‌ها: سرگرمی , آسمان ,
:: بازدید از این مطلب : 333
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: