بهترین راه مقابله با ماموران قلابی درخواست كارت شناسایی است
نوشته شده توسط : iyem

به گزارش روز شنبه پایگاه اطلاع رسانی نیروی انتظامی، به طور معمول در اخبار حوادث رسانه ها با مواردی روبرو می شویم كه از دستگیری مجرمان تحت پوشش مأموران نظامی، انتظامی و دستگاه های دولتی حكایت دارد، این تبهكاران عمدتا با سوءاستفاده از شرایط ویژه قربانیان، مرتكب انواع جرایم از جمله سرقت، اخاذی، كلاهبرداری، اعمال منافی عفت و حتی در مواردی قتل به ویژه علیه اتباع خارجی می شوند.

بر اساس این گزارش، این جرائم عمدتا در مناطقی كه از سطح سواد و تحصیلات كمتری برخوردارند، روی می دهد، چرا كه بدلیل عدم توجه این قشر از جامعه به برخی از مناسبات اداری، قانونی و عدم اطلاع شهروندان از قوانین جاریه كشور، سبب می شود تا سوء استفاده كنندگان از این خلاء استفاده كرده و به جرائمی مانند زورگیری تحت عنوان مأمور، دست بزنند.

این گزارش می افزاید: زورگیری تحت عنوان مأمور و كارمند ادارات دولتی یكی از شابع ترین جرائمی است كه برخی از سارقان و تبهكاران مرتكب آن می شوند و از این طریق اقدام به اخاذی و زورگیری می كنند.

بنا بر این گزارش، این زورگیران با استفاده از عناوین جعلی و ظاهرسازی جهت فریب، سعی در اغفال شهروندان و القای آنچه كه بدنبال آن هستند كرده كه بهترین راه مقابله با این جرم درخواست ارائه كارت شناسایی و اوراق هویت مأمور است.

در این گزارش آمده است شهروندان باید در ابتدای امر و قبل از انجام هرگونه اقدامی صحت و سقم ادعای فرد مراجعه كننده را مطلع شوند و یا از طریق تلفن 110 این موضوع را پیگیری كنند.

اجتمام **9022 ** 1569





:: برچسب‌ها: ابرها ,
:: بازدید از این مطلب : 319
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : شنبه 14 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: