نبرد زندگی برای جودوكار زن عربستانی
نوشته شده توسط : iyem

به گزارش خبرگزاری ها، شهرخانی یكی از دو زن ورزشكاری است كه برای اولین بار از عربستان در بازی های المپیك شركت كرده اند و او در حالی امروز قرار است مسابقه بدهد كه فدراسیون جهانی جودو در ابتدا قصد داشت به دلیل حجاب مانع از حضور وی در مسابقات شود، اما بعد از اعتراض ها و تهدید عربستان به كناره گیری از بازی های المپیك، فدراسیون جهانی تسلیم شد و با شركت این زن عربستانی در مسابقات با حفظ حجاب اسلامی موافقت كرد.

این در حالی است كه مشكلات این جودوكار 18 ساله به همین جا ختم نمی شود و او و خانواده اش بیشتر نگران واكنش های بعد از پایان مسابقات المپیك هستند.

قبل از سفر شهرخانی به المپیك بسیاری به او گفته بودند، جایگاه خود در زندگی اش را به قیمت كسب كمی شهرت به مخاطره نیندازد.

برخی دیگر به او و خانواده اش هشدار داده بودند كه ممكن است به دلیل مبارزه در مقابل دیدگان تماشاگران مرد، بعد از بازگشت به عربستان از حقوق اجتماعی محروم شود.

'هاشم عبدو هاشم' سردبیر روزنامه 'عكاظ' عربستان در این خصوص گفت: او قطعا با مشكلاتی مواجه خواهد شد. دید جامعه نسبت به وی منفی می شود.

وجدان شهرخانی باید در مسابقات جودوی المپیك به مصاف 'ملیسا موجیكا' برود كه در رده بیست و چهارم رده بندی جهانی قرار دارد.

حریفی كه كمربند مشكی دارد و همانند بسیاری از ورزشكاران برای افزایش مهارت های خود با مردان تمرین می كند، در حالی كه شهرخانی فقط دو سال است كه به ورزش جودو روی آورده و كمربند آبی دارد. در جودو بعد از كمربند آبی، قهوه ای و بعد از آن مشكی است.

زنان عربستانی در بسیاری از ابعاد زندگی اجتماعی و خصوصی خود با محدودیت های گسترده ای مواجه هستند و به همین دلیل مبارزه شهرخانی در المپیك از شبكه های تلویزیونی عربستان پخش نخواهد شد.

ورزشی**9126/1594





:: برچسب‌ها: نقاشی های دیواری , نشان ,
:: بازدید از این مطلب : 330
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : شنبه 1 فروردين 0 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: