نگرانی از وضعیت یورو بر بازار مالی جهان تاثیر منفی گذاشته است
نوشته شده توسط : iyem

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از رویترز ، کریستین لاگارد تصریح کرد نگرانی و نااطمینانی نسبت به آینده وضعیت منطقه یورو به شدت تاثیر منفی زیادی بر بازارهای مالی بین المللی داشته است . صندوق بین المللی پول به هیچ وجه میز مذاکره را ترک نخواهد کرد . ما هم اکنون در یونان به سر می بریم و برای مذاکره با مقامهای اتن تلاش می کنیم .

گروهی از کارشناسان اقتصادی صندوق بین المللی پول به همراه نمایندگان اتحادیه اروپا و بانک مرکزی اروپا برای بررسی تازه ترین تحولات اقتصادی و مالی در یونان و مذاکره با مقامهای ارشد این کشور به آتن سفر کرده اند . یونان که با بحران بدهی و کسری بودجه روبرو است در آستانه ورشکستگی و خروج از منطقه یورو قرار گرفته است .

لاگارد افزود دولت یونان باید با افزایش در آمد های مالیاتی و کاهش هزینه های بودجه ، اصلاحات ساختاری زیادی را اجرا کند . صندوق بین المللی پول با انتقادات شدید کارشناسان اقتصادی مستقل نسبت به نحوه مقابله با رویارویی با بحران های مالی و اقتصادی روبرو شده است .

لاگارد افزود من برای جلوگیری از کاهش اعتبار صندوق بین المللی پول دست به هر کار و اقدامی خواهم زد . وی در ادامه ضمن اشاره به تحولات اقتصادی اسپانیا تاکید کرد اسپانیا تلاشهای خوب و فراگیری را برای کاهش کسری بودجه و افزایش قدرت رقابت اقتصادی انجام داده است ولی این تلاشها هنوز برای افزایش اعتماد سرمایه گذاران بین المللی کافی نبوده است .

اسپانیا به تازگی کمک مالی 100 میلیارد یورویی را از اتحادیه اروپا دریافت کرده است . وزرای دارایی منطقه یورو همچنین به اسپانیا یک سال بیشتر فرصت داده اند تا کسری بودجه خود را به سطح استانداردهای اتحادیه اروپا کاهش دهند . کسری بودجه اسپانیا سال گذشته به بیش از 8.9 درصد تولید ناخالص داخلی رسیده است .





:: برچسب‌ها: لندن ,
:: بازدید از این مطلب : 287
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 1 فروردين 0 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: