کنگره آمریکا تحریمهای جدیدی بر ضد ایران وضع کرد
نوشته شده توسط : iyem

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اینترنتی ، این تحریمها سیستم بانکی شرکتهای بیمه و کلیه شرکتهای کشتیرانی که به فروش نفت ایران کمک کنند را شامل خواهد شد.

بر اساس این گزارش ، ایلیانا راس لتینن رئیس کمیته روابط خارجی کنگره آمریکا تاکید کرد این طرح جدید که به تصویب نمایندگان جمهوری خواه و دموکرات کنگره آمریکا رسیده است با هدف افزایش فشارها بر ایران برای عمل به تعهدات گذشته در چارچوب برنامه هسته ای به تصویب رسیده است .

 طرح تحریم‌های جدید علیه ایران اکنون برای اجرایی شدن نهایی به امضای باراک اوباما رییس جمهور آمریکا نیاز دارد . بر این اساس ، دولت آمریکا در ماه دسامبر 2011 میلادی نیز قانون دیگری را با هدف افزایش فشار بر فروش نفت ایران در بازارهای بین المللی به تصویب رسانده بود . تا کنون کشورهای ژاپن کره جنوبی و هند میزان واردات نفت خود از ایران را به طور چشمگیری کاهش داده اند.

تیم جانسون سناتور دموکرات آمریکایی نیز تاکید کرد: ما در حال مذاکره و رایزنی برای مسدود کردن راه‌های تامین مالی دولت ایران و جلوگیری از دور زدن تحریمها از سوی تهران هستیم.

دولت اوباما روز سه شنبه نیز تحریمهای جدیدی را بر ضد بانکهای خارجی که به ایران برای فروش نفت کمک کنند وضع کرده است که از آن جمله می توان به تحریم بانک کانلان چین و یک بانک عراقی اشاره کرد.

میت رومنی نامزد جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از اقدامات اوباما در مواجهه با ایران به شدت انتقاد کرد و گفت این اقدمات تا کنون به هیچ وجه کافی نبوده است . وزارت خارجه چین نیز اعلام کرد تحریمهای جدید اعمال شده بر ضد ایران به روابط و همکاری های چین و آمریکا لطمه خواهد زد .





:: برچسب‌ها: درخت ,
:: بازدید از این مطلب : 209
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 13 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: