پلیس هند برای تحقیق پیرامون حمله به دیپلمات اسرائیلی به تهران می‌رود
نوشته شده توسط : iyem
چیدام بارام

چیدام بارام: افرادی به باور ما در ایران هستند که لازم است از آنان سئوالاتی شود

دولت ایران با اعزام هیاتی از ماموران پلیس هند به تهران برای ادامه تحقیقات پیرامون حمله به دیپلمات های اسرائیلی در دهلی موافقت کرده است.

روز چهارشنبه، ١١ مرداد (١ اوت)، خبرگزاری دانشجویان ایران - ایسنا - گزارش کرد که پی. چیدام بارام، وزیر کشور هند، در یک نشست خبری اعلام کرده که تیمی از پلیس دهلی به زودی برای تحقیقات "در باره مظنونان حادثه تروریستی دهلی" راهی تهران می شود.

براساس این گزارش، آقای چیدام بارام گفته که تاریخی برای انجام این سفر مشخص شده است.

ایسنا به نقل از وزیر کشور هند نوشته که "دولت ایران موافقت کرده است به مقامات هندی اجازه دهد از برخی مظنونان که باور بر آن است که در ایران هستند، سئوالاتی بپرسند اما پیشتر در رابطه با تاریخ سفر، مشکلاتی وجود داشت."

به گزارش ایسنا، مهدی نبی زاده، سفیر ایران در هند نیز تایید کرده که "قرار است هیاتی برای بررسی موضوع انفجاری که برای خودرو یک دیپلمات رژیم صهیونیستی رخ داده است، به تهران سفر کند."

آقای نبی زاده افزوده است که این سفر حدود ده روز دیگر انجام می شود و قرار است این هیات "اسناد خود را ارائه دهد."

سفیر ایران در هند این اتهام را که نهادهای امنیتی و اطلاعاتی ایران در حمله به خودرو دیپلمات اسرائیلی دست داشته اند مردود دانست.

وی گفت: "اینها اتهاماتی است که رژیم صهیونیستی به ایران نسبت می دهد اما ما دست داشتن در این انفجار را بارها تکذیب کرده ایم اما از آنجا که حسن نیت داریم، برای برطرف شدن گمان های هند با این سفر موافقت شد."

تحقیقات پلیس هند

اتفجار در اتومبیل سفارت اسرائیل

مقامات اسرائیل سازمان های اطلاعاتی و امنیتی ایران را به انفجار در اتومبیل دیپلمات اسرائیلی متهم کردند

روز ١٣ فوریه سال جاری، یک فرد موتور سوار یک بمب مغناطیسی را به خودرو همسر یک دیپلمات اسرائیلی در هند چسباند که در اثر انفجار آن، همسر این دیپلمات زخمی شد.

دولت اسرائیل دولت ایران را مسئول این حمله دانست.

پلیس هند تا کنون چند نفر را به ظن دست داشتن در این انفجار بازداشت کرده اما هنوز در مورد احتمال ارتباط سازمانی بازداشت شدگان اطلاعات رسمی انتشار نداده است.

در مورد اعزام هیات هندی به تهران، روزنامه هندی تایمز آو ایندیا بخشی از اظهارات آقای چیدام بارم در مورد سفر هیات پلیس دهلی به تهران را به نقل از مصاحبه مطبوعاتی وزیر کشور منتشر کرده است.

به نوشته این روزنامه، آقای چیدام بارام در پاسخ به سئوالی در مورد اتهام ارتباط ایران با حمله به خودرو دیپلمات اسرائیلی گفت که برای نتیجه گیری در مورد جزئیات این واقعه، باید منتظر انجام این سفر و بازگشت هیات از ایران بود.

وزیر کشور هند در مورد دلیل اعزام ماموران پلیس دهلی به تهران گفت: "افرادی به باور ما در ایران هستند که لازم است از آنان سئوالاتی شود و به همین دلیل از دولت ایران خواستیم اجازه بدهد که یکی از تیم های تحقیقاتی ما برای سئوال از آنان به ایران برود، و آنها هم قبول کردند."

این روزنامه می افزاید که مقامات ایرانی حدود دو هفته پیش با سفر هیات پلیس دهلی به تهران موافقت کرده بودند اما پلیس دهلی "به دلایل لجستیکی" قادر به اعزام هیات در آن زمان نبود.

تایمز آو ایندیا نوشته است: این سفر از آنجا ضرورت یافت که در این بمب گذاری که در فاصله پانصدمتری اقامتگاه نخست وزیر هند روی داد، "نقش چهار شهروند ایران آشکار شد."

تایمز آو ایندیا از متهم اصلی این پرونده بانام هوشنگ افشار نام برده و گفته است که در جریان رسیدگی به این ماجرا، اسامی سه ایرانی دیگر به نام های مسعود صداقت زاده، سعید مرادی و محمد کاظمی نیز مطرح شد.





:: برچسب‌ها: دوچرخه , مربع , ایالات متحده ,
:: بازدید از این مطلب : 239
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 12 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: