واردات نفت آفریقای جنوبی از ایران به 249 هزار تن رسید
نوشته شده توسط : iyem

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، آمارهای گمرک آفریقای جنوبی نشان می دهد این کشور طی ماه ژوئن هیچ محموله نفتی از ایران وارد نکرده است .

 بر اساس این گزارش ، آفریقای جنوبی در ماه می حدود 285 هزار تن نفت خام از ایران وارد کرده است . آفریقای جنوبی بزرگترین اقتصاد آفریقا به شمار می رود که یک چهارم نفت مورد نیاز خود را از ایران تامین می کند.

این گزارش افزود میزان واردات نفت آفریقای جنوبی از عربستان طی ماه ژوئن با دو برابر افزایش به بیش از 1.17 میلیون تن رسیده است . این کشور نفت مورد نیاز خود را در ماه ژوئن از نیجریه، اکوادور و آنگولا نیز تامین کرده است . کل واردات نفت آفریقای جنوبی در ماه ژوئن به 1.95 میلیون تن رسیده است .

دیپو پیترز وزیر انرژی آفریقای جنوبی اوایل ماه جاری میلادی تاکید کرد این کشور در حال مذاکره با ایران در خصوص نحوه بیمه محموله های نفتی این کشور است . آفریقای جنوبی دیگر نمی تواند از بیمه های اروپایی برای محموله های نفتی ایران استفاده کند .

میزان واردات نفت آفریقای جنوبی از ایران در شش ماه نخست 2012 میلادی نیز به  249115 تن رسیده است. این رقم در مدت مشابه سال 2011 میلادی به بیش از 403171 تن رسیده بود .





:: برچسب‌ها: دریا , ایتالیا ,
:: بازدید از این مطلب : 211
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 12 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: