بازداشت فرمانده پلیس افغان در پی نا‌امنی‌های تاجیکستان
نوشته شده توسط : iyem
خاروغ تاجیکستان

مرز تاجیکستان و افغانستان در روزهای اخیر مسدود شده است

مقام‌های افغان می گویند، یک فرمانده محلی پلیس در ولایت بدخشان در شرق افغانستان در ارتباط به نا امنی های اخیر در امتداد مرز تاجیکستان بازداشت شده است.

شاه‌ ولی‌الله ادیب، والی بدخشان به بی‌بی‌سی گفت که این فرمانده محلی در حال حاضر به کابل منتقل شده و تحقیقات در مورد اتهامات علیه او جریان دارد.

بدنبال نا امنی های اخیر در منطقه بدخشان تاجیکستان، مرز این کشور با افغانستان مسدود شده و دلیل آن، جلوگیری از رفت و آمد شورشیان از خاک هر دو کشور عنوان شده است.

در پی کشته شدن عبدالله نظراف، رئیس بخش امنیت ولایت بدخشان تاجیکستان، نیروهای تاجکی عملیاتی را در مناطق مرزی برای سرکوب شورشیان آغاز کرده اند.

والی بدخشان گفت که اخیرا مقامات تاجیکستان گزارشهایی را در مورد نا امنی های اخیر در مرزهای این کشور، با مقامات امنیتی افغانستان شریک کردند.

به گفته آقای ادیب، در این گزارشها، ادعاهایی علیه یک فرمانده محلی پلیس در بدخشان افغانستان نیز مطرح شده بود که براساس آن، این فرمانده محلی بازداشت شده است.

این فرمانده محلی، پیشینه همکاری با حزب اسلامی به رهبری گلبدین حکمتیار دارد، اما والی بدخشان گفت که بازداشت او ربطی به پیشینه فعالیت او در حزب اسلامی ندارد.

همزمان با این، آقای ادیب گفت که در همکاری با مقامات تاجیکستان، تلاش می کنند تا مرز میان دو کشور را دوباره باز کنند.

او گفت که مسدود شدن این مرز، روال زندگی در مناطق مرزی بدخشان را برهم زده و بسیاری از پروژه های بازسازی از جمله راه سازی در این مناطق نیز متاثر شده است.

افغانستان و تاجیکستان حدود ۱۳۰۰ کیلومتر مرز مشترک دارند و این مرز یکی از مهمترین مسیرهای قاچاق مواد مخدر از افغانستان به روسیه و کشورهای غربی به شمار می‌رود.





:: برچسب‌ها: فلوریدا ,
:: بازدید از این مطلب : 193
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 10 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: