طرح پزشك خانواده رسما آغاز بكار كرد
نوشته شده توسط : iyem

به گزارش خبرنگار ایرنا ، 'مرضیه وحید دستجردی' وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی هنگام آغاز بكار رسمی این طرح اعلام كرد كه مردم در سطح 1 برنامه پزشك خانواده رایگان ویزیت می شوند و در سطوح 2 و 3 نیز فقط 5 درصد تعرفه را می پردازند.

وی با بیان اینكه هم اكنون مردم در سطوح بالای درمانی 10 درصد فرانشیز پرداخت می كنند ، افزود : شان مردم ایران عمل به فرموده مقام معظم رهبری است مبنی بر اینكه باید كاری كنیم كه اگر كسی بیمار شد خودش و خانوده اش رنج دیگری جز رنج بیماری نداشته باشند.

وی ادامه داد: پزشك خانواده مشاور و امین خانواده هاست و هر فرد ایرانی با راهنمایی های او به پیشگیری و درمان امراض می پردازد و این پزشك باید افراد خانواده را تا مراحل تشخیصی، آزمایشگاهی و در صورت نیاز بستری همراهی كند.

وزیر بهداشت گفت: پرونده الكترونیك سلامت كه در این برنامه برای افراد تشكیل می شود در سطوح ارجاعی بهترین خدمات سلامتی را با كمترین هزینه برای مردم مهیا می كند و در این برنامه هزینه از جیب مردم به كمترین میزان می رسد.

وی با اشاره به اینكه باید عقب ماندگی های قبلی برنامه پزشك خانواده را جبران كنیم، افزود:پزشك خانواده امروز به مطالبه مردم از نظام تبدیل شده است زیرا موجب اجرا و توسعه عدالت در سلامت می شود.

** سهم پرداختی مردم برای درمان به 30 درصد كاهش خواهد یافت

وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشكی اظهار داشت : سهم پرداختی مردم برای درمان كه هم اینك حدود 6/54 درصد است با اجرای طرح پزشك خانواده و در طول برنامه پنجم توسعه به 30 درصد كاهش خواهد یافت.

وی افزود : این طرح نیازمند اعتبارات زیادی است كه معاونت راهبردی ریاست جمهوری

در این زمیه همكاری های خوبی دارد و انشاءالله اعتبارات لازم به موقع اختصاص خواهد یافت.

دستجردی خاطر نشان كرد بر اساس این طرح اگر بیمارانی كه نیازمند بستری در مراكز درمانی باشند از سوی پزشكان خانواده معرفی شوند هزینه های بسیار كمتری خواهند پرداخت.

وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشكی اظهار امیدواری كرد با اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها و اختصاص شش هزار میلیارد تومان اعتبار ناشی از اجرای طرح مورد اشاره به بخش بهداشت و درمان ، طرح پزشك خانواده نیز با قوت و وضعیت مطلوب اجرا شود و در این صورت هزینه های درمانی مردم در سطوح 2و 3 هم به صفر خواهد رسید و رضایت مردم را در پی خواهد داشت .

** پزشكان نگرانی نداشته باشند

وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشكی با اشاره به حقوق خوب و مشوق هایی كه برای همكاری پزشكان در این طرح پیش بینی شده گفت پزشكان در این زمینه نگران نباشند ، ضمن آنكه استقبال خوبی هم در این زمینه از سوی آنان انجام شده است.

وحید دستجردی گفت : بطور مثال با فراخوان همكاری در استان سیستان و بلوچستان 90 درصد نیروهای مورد نیاز اجرای این طرح جذب شده اند همچنین در استان مازندان نیز 650 پزشك عمومی و 450 پزشك متخصص ثبت نام كرده اند.

اجتمام 1379 1568





:: برچسب‌ها: هالووین ,
:: بازدید از این مطلب : 180
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 8 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: