رییس جمهوری اكوادور از تجارت با ایران دفاع كرد
نوشته شده توسط : iyem

به گزارش رسانه ها، كورعا در جریان گزارش هفتگی اقدامات دولت به مردم گفت: در كشور یك دولت شایسته و شرافتمند وجود دارد و به هیچكس اجازه نمی دهیم برای ما تصمیم بگیرد.'

رییس جمهوری اكوادور، كسانی را كه می گویند تصویب توافقنامه بازرگانی با ایران، خطر تحریم ها علیه اكوادور را افزایش می دهد، افرادی 'مرعوب' و 'نوكرصفت' خواند و گفت كه از رفتار چنین 'افراد وطن فروشی'، احساس شرم می كند.

وی افزود: آمریكا و دیگر كشورهای تحریم كننده كه روابط بازرگانی با ایران دارند، برای توافقنامه ای كه اكوادور با تهران دارد، جنجال به پا كرده اند.

'آمریكا با ایران تجارت دارد، حجم مبادلات برزیل با جمهوری اسلامی بیش از دو میلیارد دلار است و فرانسه نیز بخاطر تجارت با ایران، یك كمیته ویژه و متخصص در مجلس سنا تشكیل داده است اما از ما می خواهند كه حتی گل و ماهی به تهران نفروشیم'.

كورعا با تاكید بر اینكه اكوادور كشوری شرافتمند و مستقل است، افزود: اینگونه جنجال ها تاثیری در تصمیمات دولت نخواهند گذاشت.

توافق تجاری مورد تاكید رییس جمهوری اكوادور برای اجرا كه سال گذشته به امضای مقام های دو كشور رسید و اكنون در مجلس در حال بررسی است، بر تقویت و توسعه روابط اقتصادی میان تهران و كیتو در زمینه های مختلف تاكید دارد.

كورعا و رییس جمهوری ایران تاكنون سه بار با یكدیگر دیدار كرده اند كه دو ملاقات در كیتو صورت گرفته است. تازه ترین دیدار ژانویه (بهمن ماه) گذشه در چارچوب سفر دوره ای محمود احمدی نژاد به چهار كشور كوبا، ونزوئلا، نیكاراگوا و اكودور صورت گرفت كه در جریان آن، كشورهای میزبان پشتیبانی خود را از ایران برای پیشبرد برنامه هسته ای صلح آمیز اعلام كردند.

اروپام 1551





:: برچسب‌ها: گل ,
:: بازدید از این مطلب : 257
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: