آینده تئاتر كشور با حمایت از جوانان هنرمند بیمه می شود
نوشته شده توسط : iyem

رضا صورتی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا افزود: استادان و هنرمندان بزرگ تئاتر كشور كه سهم عظیمی در توسعه و پیشرفت هنر نمایش كشور داشته اند در آغاز راه حرفه ای خود، مانند جوانان امروز افرادی بودند كه در سایه حمایت و اجرای مستمر آثار نمایشی توانستند استعداد خود را نشان دهند و در ادامه سهم بزرگی در توسعه تاریخ تئاتر ایران داشته باشند.

وی ادامه داد:امروز با گذشت بیش از سه دهه از انقلاب اسلامی و همچنین حضور جوانان فعال و تحصیلكرده در بدنه هنر نمایش لازم است شرایطی فراهم شود تا این افراد در آغاز راه خود مورد حمایت بیشتری قرار گیرند.

كارگردان نمایش 'تالاب' از حمایت نكردن لازم از جوانان و فعالان هنر نمایش در كشور گله كرد و ادامه داد: بدون شك ضعف زیرساخت های مناسب هنر تئاتر و كمبود تالارهای نمایشی یكی از اصلی ترین آسیب های توسعه و رشد این هنر در كشور به شمار می رود اما اینكه شرایط كار و اجرای عمومی در تالارهای حرفه ای كشور برای جوانان به بهانه عدم شهرت كافی آنها دلیلی برای عدم حمایت از آنها تلقی شود نگاهی است كه می تواند آینده این هنر در كشور را با مخاطره رو به رو كند.

وی ادامه داد: هر چند طی سال های اخیر حمایت از هنرمندان جوان را مسوولان هنری در كنار ساحت اجرایی و عملی فعالیت هایشان به طور جدی مطرح می كنند اما همچنان جوانان و به خصوص دانش آموختگان رشته نمایش در كشور برای اجرای آثار خود در تالارهای حرفه ای تئاتر با اما و اگرهای فراوانی رو به رو هستند.

صورتی كه این روزها نمایش 'مستر پرزیدنت' را در قالب اجرای محیطی آثار نمایشی در مجموعه تئاترشهر در اجرا دارد گفت: در سایه تفكر و حمایت از جوانان مدتی است كه طرح اجرای آثار محیطی در مكان هایی مانند سالن تشریفات و یا لابی و كافه تریای تئاترشهر آغاز شده است.

وی همچنین گفت: همین مكان های محدود نیز كه در اختیار جوانان قرار گرفته متاسفانه با انتقادهایی از سوی برخی هنرمندان كشور رو به رو شده است. برخی از اعضای خانواده تئاتر تلاش می كنند تا حضور جوانان در مجموعه تئاترشهر را كاهش دهند در حالی كه حمایت از همین جوانان می تواند آینده تئاتر كشور را بیمه می كند.

'مستر پرزیدنت' روایتگر داستان یك سرباز آمریكایی از جنگ عراق برگشته است كه چیزهای زیادی را در زندگی و جنگ از دست داده و حالا از رییس جمهور كشورش می خواهد تا به مطالباتش پاسخ دهد.

رضا صورتی به همراه مصطفی حاجی قاسمی كار نگارش و كارگردانی این اثر نمایشی را بر عهده دارند و علی سلیمانی تنها بازیگر این نمایش است.

نمایش 'مستر پرزیدنت' همه روزه غیر از شنبه ها ساعت 19 در سالن تشریفات مجموعه تئاترشهر میزبان علاقه مندان به تئاتر است.

فراهنگ**9266





:: برچسب‌ها: نیویورک , کودک ,
:: بازدید از این مطلب : 194
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 2 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: