فیلم كوتاه 'جاده مسدود است' در جشنواره 'نشنال جغرافی' پذیرفته شد
نوشته شده توسط : iyem

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا،‌ هشتمین دوره جشنواره بین المللی 'همه جاده ها' طی روزهای پنجم تا نهم مهرماه در شهر واشنگتن آمریكا برگزار خواهد شد و فیلم كوتاه 'جاده مسدود است' ساخته وحید حاجیلویی، در بخش رقابتی جشنواره روی پرده خواهد رفت.

این جشنواره كه همه ساله توسط مؤسسه 'نشنال جغرافی' برگزار می شود، حدود پنج هزار نفر بازدیدكننده دارد؛ ضمن آنكه در حاشیه جشنواره نیز نمایشگاه عكس برپا می شود.

پیش از این و در اواخر خرداد ماه، فیلم كوتاه 'جاده مسدود است' نامزد دریافت جایزه از بخش 'مسابقه آسیا' چهاردهمین دوره جشنواره بین المللی فیلم كوتاه ژاپن هم شده بود.

** دوره آموزش پیشرفته نقد و تحلیل فیلم برگزار می شود

دوره آموزش پیشرفته نقد و تحلیل فیلم در معاونت آموزشی و فرهنگی انجمن سینمای جوانان ایران برگزار می شود.

رییس هیات مدیره و مدیر عامل انجمن سینمای حوان گفت: فارغ التحصیلان انجمن و علاقه مندانی كه در رشته های مرتبط دانشگاهی و یا در سایر موسسات، دروس اصلی فیلمسازی را به عنوان پیش نیاز این دوره گذرانده باشند می توانند برای ثبت نام به دفاتر انجمن مراجعه نمایند.

'هاشم میرزاخانی' در باره زمان دوره ها نیز افزود: این دوره پیشرفته برای مدت 72 ساعت شامل 35 ساعت عملی و 37 ساعت نظری بر اساس نظریه ها و مكاتب سینمایی طراحی شده كه با بهره گیری از كارشناسان برجسته اقدام به طراحی شرح درسها و یك جزوه آموزشی شده است.

به گفته وی، دوره های آموزشی انیمیشن نیز در دست طراحی و برنامه ریزی آموزشی است. همچنین دوره عكاسی پرتره نیز با توجه به وجود علاقه مندان فراوان در معاونت مربوطه طراحی شده كه بزودی اعلام می شود.

** هویت ممتاز سینمای ایران، سینمای مقاومت است

مدیر بخش 'جلوگاه نور' و امور فوق برنامه‌های دوازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت گفت: مهمترین جشنواره موضوعی سینما در ایران جشنواره فیلم مقاومت است كه ملی‌ترین ژانر سینمای ما تلقی می‌شود.

'پژمان لشكری‌پور' ادامه داد: سینمای مقاومت شناسه‌ای برای سینمای ملی و قدمگاه تولیدات در گونه های های دیگر می‌تواند باشد، از همین رو، باید به این سینما توجه خاص كرد و در سطح وسیعی به آن نگاه شود.

فراهنگ ** 9266 ** 1071





:: برچسب‌ها: تابستان ,
:: بازدید از این مطلب : 211
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 2 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: