مرگ رییس سابق امنیت مصر در آمریكا تردید رسانه ها را موجب شد
نوشته شده توسط : iyem

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، این روزنامه تاكید كرد، رییس سابق سازمان امنیت و اطلاعات مصر كه از توانایی و سلامتی كامل برخورد بوده است، در آخرین تلاش سیاسی خود قصد شركت در انتخابات ریاست جمهوری این كشور را داشت كه از سوی هیات نظارت بر این انتخابات رد صلاحیت شد.

الفجر با مشكوك خواندن مرگ سلیمان در بیمارستان های آمریكا تاكید كرد كه روزنامه های آمریكایی در توجیه این مرگ تنها اعلام كردند كه وی به دلیل یك بیماری ناشناخته فوت كرده است .

این روزنامه با اشاره به شخصیت سیاسی رییس سازمان اطلاعات و امنیت سابق مصر ادامه داد كه وی رابط اصلی میان مصر واسراییل بوده واطلاعات محرمانه ای نیز در این خصوص در اختیار داشته است. .

روزنامه الفجر می افزاید، سلیمان به عنوان مشت آهنین علیه جنبش مقاومت اسلامی

فلسطین 'حماس ' و موضوع فلسطین عمل می كرد.

این روزنامه به نقل از سفیر مصر در واشنگتن نوشت كه با مرگ سلیمان بسیاری از اسرار و رازها با وی مدفون خواهد شد .

این روزنامه عرب زبان در ادامه تصریح كرد، با فاش شدن رازهای روابط میان مصر، اسراییل و آمریكا می توانست در آینده روابط دولت جدید مصر و آمریكا تاثیر منفی از خود برجا گذارد.

این منبع در خاتمه نوشت كه با مرگ عمر سلیمان، رژیم مبارك را نیز خاتمه شده باید تلقی كرد.

ژنرال سلیمان 76 ساله در سال 1993 میلادی به عنوان رئیس سازمان اطلاعات مصر منصوب شد. وی برای چند دهه یكی از مهم ترین چهره های حكومت حسنی مبارك بود.

سلیمان از عوامل موثر در برقراری حكومت پلیسی در دوران مبارك بود و همچنین نقش مهمی در روند مذاكرات مصر با اسرائیل، آمریكا و فلسطینیان ایفا می كرد.

این مقام ارشد حكومت حسنی مبارك اغلب در پشت پرده به فعالیت می پرداخت، اما در روزهای پایانی این حكومت، برای مدت كوتاهی معاون رییس جمهوری شد و در همین مقام هم كناره گیری حسنی مبارك را از ریاست جمهوری اعلام كرد.

خاورم**1200**1368**





:: برچسب‌ها: مدل ,
:: بازدید از این مطلب : 189
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 2 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: