ایران هیچ نماینده‌ای در جودو المپیک ندارد
نوشته شده توسط : iyem
جواد محجوب

جواد محجوب دومین سهمیه ایران در جودو بود که از حضور در المپیک لندن باز ماند.

جواد محجوب دومین سهمیه المپیکی جودوی ایران به دلیل "عفونت حاد دستگاه گوارشی" المپیک را از دست داد.

لطفعلی پور کاظمی، رئیس کمیسیون پزشکی کمیته ملی المپیک، گفته به دلیل اینکه جودوکار وزن ۱۰۰- کیلوگرم ایران نیاز به درمان آنتی بیوتیک دارد، نمی تواند در این بازی ها شرکت کند.

برخی رسانه های ایرانی، تلویحا حضور جودکار اسرائیلی "پتاتیکوا" در همین وزن و محرومیتی که ورزشکار ایرانی در اثر روبرو نشدن با ورزشکاران اسرائیلی با آن مواجه می شد را از دیگر دلایل احتمالی کناره گیری ناگهانی نماینده ایران در جودو معرفی کرده اند.

پیش از این، دیگر نماینده ایران در رقابت های جودوی المپیک، محمدرضا رودکی هم به علت آسیب دیدگی ماهیچه پا این بازی ها از دست داد و در نتیجه ایران با دو سهمیه کمتر یعنی ۵۲ ورزشکار در لندن حضور خواهد داشت.

جایگزین برای مصدومان

ایران در حالی سهمیه ای در رقابت های جودوی المیپک ندارد، که به عقیده برخی می توانست با پیش بینی وضع موجود افراد دیگری را جایگزین اعضای مصدوم تیم جودو کند.

بهرام افشارزاده، رئیس کمیته ملی المپیک ایران در مورد جایگزینی افراد دیگر گفته است: "با توجه به اینکه ثبت نام نهایی اعضای کاروان ورزش ایران انجام شده است، آی دی کارت بازی‌های المپیک به نام خود ورزشکاران صادر می‎شود. آی دی کارت جواد محجوب هم به نام این ورزشکار صادر شده است. بنابراین امکان جایگزین کردن هیچ جودوکار دیگری به جای وی وجود ندارد حتی در اوزان پایین‎تر."

رئیس کمیسیون ورزشی کمیته ملی المپیک هم در گفتگویی با خبرگزاری مهر، آماده سازی محجوب از نظر بدنی تا المپیک را متنفی دانسته و گفته است: "شرایط محجوب به گونه‌ای نیست که او بتواند به عنوان یک قهرمان در لندن مبارزه کند. محجوب فقط می‌تواند در محل برگزاری بازی‌های المپیک حضور داشته باشد اما به هیچ عنوان قادر به انجام بازی نیست."





:: برچسب‌ها: سفر , ساحل ,
:: بازدید از این مطلب : 239
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 2 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: