عنصر اخلاق باید در اركان قوه قضاییه پر رنگ تر شود
نوشته شده توسط : iyem

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، حجت‌الاسلام 'هادی صادقی' كه به عنوان نخستین معاون فرهنگی این نهاد از سوی رییس قوه قضاییه منصوب شده است در مراسم معارفه خود ،افزود:یكی از مهمترین اهداف بعثت انبیاء اقامه قسط و عدل است كه امروز این هدف به عنوان مأموریت اصلی قوه قضاییه در نظر گرفته شده است.

وی در ادامه به كلام چند تن از بزرگان درباره دستگاه قضا اشاره كرد و گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی ارتقای دستگاه قضایی را یكی از بزرگترین آرزوهای خود عنوان كرده اند و این ارتقاء جز با دستیابی به كفایت عدل قضایی مسیر نمی شود.

این مقام مسوول در قوه قضاییه كارآمدی و سلامت را دو صفت اصلی برای رشد یك دستگاه عدالت‌محور و اخلاق‌محور خواند و افزود: كارآمدی قوه قضاییه عنصری تاثیر گذار در كارامدی اصل نظام و اصلاح مشكلات كشور است.

حجت الاسلام صادقی با طرح این پرسش كه آیا می‌توان حقوق و اخلاق را با یكدیگر سازش داد یا خیر؟ گفت:عدالت مرز میان حقوق و احلاق است.

وی گفت: عنصر حقوق عنصری سخت، عبوس و خشن است اما در مقابل اخلاق عنصری لطیف است.

معاون فرهنگی قوه قضاییه با بیان اینكه برای دست یافتن به تعالی در دستگاه قضایی نیازمند اخلاق حرفه ای هستیم افزود:داشتن نظام جامع اخلاقی، پای بندی به حقوق همه ذی نفعان در قوه قضاییه، امانت داری، رقابت پذیری اخلاقی و گرایش به تعالی از عناصر ارتقای اخلاقی یك سازمان عدالت محور مانند قوه قضاییه است.

اجتمام**9140**1580





:: برچسب‌ها: اسپانیا , اقیانوس , نور ,
:: بازدید از این مطلب : 221
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: