جشن میلاد امام زمان (عج) در تاجیكستان برگزار شد
نوشته شده توسط : iyem

نماینده مقام معظم رهبری در امور دانشجویان آسیا و اقیانوسیه در تشریح ویژگی های ممتاز دین اسلام درمقایسه با دیگر ادیان الهی گفت: دین مبین اسلام برخلاف دیگر ادیان الهی دستخوش تحریف نشده و دیگر آنكه دینی به روز و متناسب با شرایط روز است.

حجت الاسلام 'محمدعلی نظام زاده'كه درباره وظایف ما انسان ها در زمان غیبت سخن می گفت، افزود: دین مبین اسلام همانطور كه از سوی پروردگار به صورت وحی بر قلب مبارك و شریف پیامبر گرامی اسلام(ص)نازل شده درست با همان كلمات و در قالب كتاب آسمانی قران در دست ما نیز قرار گرفته است.

وی در این مراسم كه دانشجویان ایرانی در حال تحصیل در تاجیكستان نیز حضور داشتند، به روز بودن و توانایی در پاسخگویی به تمام نیازهای بشر را دیگر ویژگی دین اسلام عنوان و تصریح كرد: این دین می تواند تمام نیازهای جامعه بشری را در همه دوره ها در بخش های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و خانوادگی پاسخگو باشد.

نماینده مقام معظم رهبری در امور دانشجویان آسیا و اقیانوسیه، خاتمیت را دیگر ویژگی دین اسلام عنوان كرد و افزود: این بدان معنی است كه بعد از حضرت محمد مصطفی(ص) پیامبر گرامی اسلام هیچ فرد دیگری و كتاب آسمانی قرآن كریم هیچ دستورالعمل جدیدی از سوی خداوند بزرگ برای بشریت نازل نخواهد شد.

نظام زاده جاودانگی را دیگر ویژگی اسلام عنوان كرد و گفت: این نیز بدان معنی است كه پیامبر اسلام و قرآن كریم تمام نیازهای جوامع بشری را فارغ از رنگ، زبان و مكان، زمان، موقعیت و شرایط جغرافیایی فعلی و چه مناطق و سرزمین های جدیدی كه در آینده بوجود خواهند آمد، پاسخ خواهد داد.

وی تاكید كرد كه آنچه برای هدایت بشریت لازم است در اسلام و قرآن اعم از مسائل علمی و تاریخ آمده اما یك كتاب علمی و تاریخی نیست بلكه یك حقیقت علمی و آسمانی است می توان مدعی شد كه اسلام برای حتی یك مقطع تكامل بشر فكری نكرده است.

نماینده مقام معظم رهبری در امور دانشجویان آسیا و اقیانوسیه، با طرح این سئوال كه با همه این ویژگی می توان باور كرد كه اسلام فكری در زمان غیبت برای هدایت توده های بزرگ جوامع بشری نكرده، پاسخ داد: خیر زیرا این خلاف عقل و فرزانگی است زیرا امام معصوم در پس پرده غیبت وجود دارد و روزی با 313 تن از یاران خود در كنار خانه خدا اعلام موجودیت خواهد كرد.

نظام زاده با تشریح برخی از ویژگی های ظاهری و باطنی حضرت مهدی(عج)گفت: امام زمان روزی برای مبارزه با ظلم، فساد و سردمداران كفر، ستم، استبداد و گسترش عدالت در جهان ظهور خواهد كرد و بطوری عدالت گسترش خواهد یافت كه دیگر هیچكس در هیچ كجای دنیا احساس ناامنی نخواهد كرد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران نیز بر ضرورت شناخت امام در جامعه تاكید كرد و گفت: استفاده از وجود نورانی امام همانند بهره گیری از نور خورشید در هنگامی است كه ابر روی آن را پوشانده است پس باید برای شناخت هرچه بیشتر امام تلاش كنیم.

'علی اصغر شعردوست' تصریح كرد: هرچند ما به صورت ملموس و عینی به امامان خود در عصر حاضر دسترسی نداریم اما امام شناسی و شناختن امام بر همه شیعیان بخصوص برای ما كه در دوران غیبت زندگی می كنیم، فرض و واجب است.

آساق**1558





:: برچسب‌ها: غذا ,
:: بازدید از این مطلب : 194
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 16 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: