گسترش عملیات جاسوسی آمریكا در آفریقا
نوشته شده توسط : iyem

روزنامه واشنگتن پست امروز پنجشنبه در گزارش خود از 'واگادوگو' پایتخت كشور آفریقایی بوركینافاسو نوشت كه آمریكا برای شناسایی محل های اختفای تروریست ها در منطقه ای به وسعت صحرای آفریقا تا مناطق جنگلی استوایی قاره سیاه، شبكه ای از پایگاه های كوچك هوایی ایجاد كرده است كه هواپیماهای جاسوسی از این پایگاه ها به پرواز در می آیند.

این هواپیماهای كوچك غیرمسلح شبیه هواپیماهای خصوصی معمولی هستند اما مجهز به حسگرهای مختلف از جمله دوربین های ویدیویی، حسگرهای مادون قرمز، تجهیزات استراق سمع امواج رادیویی و سیگنال های تلفن همراه هستند و برای سوختگیری از باندهای پرواز در مناطق متروك جنگلی استفاده می كنند.

واشنگتن برای عملیات جاسوسی خود در این نقطه از جهان از سال 2007 ده ها پایگاه برای این هواپیماهای جاسوسی ایجاد كرده است. اما عملیات جاسوسی و اطلاعاتی واشنگتن در ماه های اخیر رشد چشمگیری داشته است. این امرخود بیشتر حاصل جنگ رو به رشد آمریكا علیه القاعده و گروه های شبه نظامی وابسته به این گروه تروریستی است.

كار مدیریت و هدایت عملیات جاسوسی و اطلاعاتی آمریكا در آفریقا بر عهده نیروی عملیات ویژه این كشور است كه برای انجام این كار از شركت های پیمانكاری نظامی آمریكایی و ارتش های آفریقایی كمك می گیرد.

واشنگتن پست می نویسد كه عملیات مخفیانه اطلاعاتی آمریكا در آفریقا دامنه گسترده فعالیت نیروی عملیات ویژه آمریكا را در سراسر دنیا نشان می دهد و بار دیگر بر اهمیت نقش این نیرو در راهبرد امنیت ملی دولت باراك اوباما تاكید می كند.

این نشریه می نویسد كه واگادوگو پایتخت بوركینافاسو یكی از مراكز اصلی شبكه جاسوسی آمریكا در قاره آفریقا محسوب می شود و ده ها نفر از جاسوسان آمریكایی و پیمانكاران نظامی در این شهر پایگاه دارند.

مترجمام ** 2044 **1446





:: برچسب‌ها: کالیفرنیا , نور ,
:: بازدید از این مطلب : 393
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: