روزنامه نگار روس: تلاش برای توقف كشتار مسلمانان میانمار وظیفه كشورهای اسلامی است
نوشته شده توسط : iyem

بوكووا روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در مسكو خاطرنشان كرد: موقعیت جغرافیایی میانمار و دورافتادگی آن نباید بهانه ای برای سلب مسئولیت جامعه جهانی و به ویژه كشورهای مسلمان نسبت به كشتار فجیع مسلمانان این كشور باشد.

وی افزود: همه كشورها در این گونه رویدادها كه انسانها به دست گروه های جنایتكار به قتل می رساند و دولت ها هیچ اقدامی نمی كنند، مسئولیت دارند اما با توجه به سكوت اكثر كشورهای جهان، وظیفه كشورهای اسلامی در ارتباط با این رویداد ضدبشری سنگین تر می شود.

روزنامه نگار مسلمان روس خاطرنشان كرد: تصاویر جنایات علیه مسلمانان میانمار بسیار تكان دهنده است و جای تعجب است كه كشورهای غربی و به ویژه آمریكا كه خود را پیشگام مبارزه برای كسب حقوق انسانها قلمداد می كنند، به هیچ وجه نسبت به آن واكنش نشان نمی دهند.

وی با انتقاد از موضع آمریكا در این زمینه گفت: چرا مقامهای آمریكایی كه بخاطر مجروح شدن یا دستگیری چند نفر در تظاهراتی در یك كشور جهان سوم سریعا بیانیه صادر كرده و ابراز نگرانی می كنند، هیچ واكنشی نسبت به كشتار گسترده مسلمانان میانمار نشان نمی دهد.

خانم 'بوكووا' گفت: علت چنین واكنشی از سوی غرب و آمریكا، كینه شدید آنها نسبت به مسلمانان می باشد كه سیاست اسلام هراسی را دنبال می كنند.

وی ادامه داد: آنها در حال حاضر مشغول اقدامات ایذائی و فشار بر كشور مسلمان سوریه هستند و نمی خواهند توجه جامعه جهانی را از این مساله به كشتار مسلمانان میانمار جلب كنند.

معاون سردبیر مجله 'مسلمانكا' خاطرنشان كرد: سكوت غرب در برابر كشتار مسلمانان در میانمار و فشارها بر سوریه در واقع حلقه های زنجیر بزرگ توطئه علیه جهان اسلام هستند و این زنجیر حلقه های بیشتری دارد كه از آن جمله كشتار مسلمانان بحرین، سركوبی مسلمانان در عربستان سعودی و ایجاد شرایط تحمل ناپذیر برای یك و نیم میلیون فلسطینی مسلمان منطقه غره می باشد كه در برهه های مختلف با توجه به شدت هر یك از مسایل یاد شده نمایان می شود.

این روزنامه نگار روس در ادامه گفت: در شرایط دسیسه های مستمر علیه جهان اسلام، كشورهای اسلامی وظیفه بزرگی در دفاع از منافع مسلمانان و حفظ جان و ناموس آنها بر دوش دارند كه باید با امانتداری به آن عمل كنند.

وی افزود: اگر سران كشورهای اسلامی به بهانه های مختلف از انجام این وظایف سر باز زنند، در برابر خداوند مسئول خواهند بود و حتما مورد بازخواست قرار می گیرند.

بوكووا با بیان اینكه ایران نسبت به افشاگری در باره توطئه كشتار مسلمانان میانمار، نقش پیگیر و فعال تری ایفا می كند، اظهار داشت همه كشورهای اسلامی باید اینگونه رفتار كنند.

وی گفت: كشورهای اسلامی باید مساله كشتار مسلمانان میانمار را در دستور كار سازمان همكاری اسلامی قرار دهند و برای طرح این موضوع در شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل تشریك مساعی كنند.

روزنامه نگار روس خاطرنشان كرد: با این گونه رفتار پیگیر، دولت میانمار تحت فشار قرار می گیرد و وضعیتی پیش می آید كه از ادامه كشتار مسلمانان در این كشور جلوگیری خواهد شد.

وی ابراز امیدواری كرد، كشورهای اسلامی اختلافات خود را كنار بگذارند و با مشاركت در حل این مساله، گام مثبتی در احقاق حقوق مسلمانان مظلوم میانمار بر دارند.

بودایی های میانمار در هفته های اخیر با حمایت دولت نظامی و دیكتاتور این كشور دست به قتل عام گسترده مسلمانان بومی این كشور و تهدید آنان به ترك خانه و كاشانه خود زده اند.

جنایات ضدبشری و فجیع بودایی های میانمار علیه مسلمانان این كشور، واكنش سازمان ملل را به دنبال داشت و بان كی مون دبیركل این سازمان از دولت میانمار خواست كه نسبت به توقف قتل عام مسلمانان این كشور اقدام كند.

اروپام/2242**518**2047**





:: برچسب‌ها: اروپا , روز تعطیل , کانادا ,
:: بازدید از این مطلب : 218
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 8 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: