نهادهای مدنی تركیه خواستارتوجه مجامع جهانی به وضعیت مسلمانان میانمار شدند
نوشته شده توسط : iyem

به گزارش ایرنا ، نمایندگان نهادهای مدنی ' مامور سن' ، ' حق – ایش' و انجمن حقوق بشر ' مظلوم ' تركیه امروز سه شنبه در این بیانیه خواهان پایان خشونتها علیه مسلمانان میانمار و توجه مجامع جهانی و ارسال كمك های انسانی به مسلمانان این كشور شدند.

در این بیانیه كه به امضای مسوولان این سه نهاد بزرگ مدنی رسیده آمده است: مسلمانان میانمار صاحبان اصلی آب و خاك خود هستند ولی از سوی دولتهای بودایی حاكم تحت بدترین مظالم قرار دارند.

این بیانیه اضافه می كند ، مسلمانان میانمار حق آزادی بیان و عقیده، تملك، ازدواج و بسیاری از آزادیهای اساسی بشری را ندارند و از ماه گذشته نیز بودایی ها به قتل عام آنان پرداخته اند.

در این بیانیه با اشاره به اینكه هزاران مسلمان میانماری دستگیر و مورد آزار و اذیت جسمانی قرار گرفته اند ، آمده است: مردم این سرزمین تنها به جرم مسلمان بودن تحت بدترین شكنجه ها قرار می گیرند و مسوول مستقیم این فجایع نیز دولت میانمار است.

در این بیانیه از جهانیان خواسته شده است هرچه در توان دارند برای پایان دادن به كشتار مسلمانان در میانمار بكار ببرند.

در این بیانیه از نهادهای بین المللی و در راس آنها سازمان های ملل متحد ، همكاری اسلامی، جنوب شرق آسیا و اتحادیه اروپا خواسته شد، مسوولیت انسانی و وجدانی خود را نسبت به قتل عام مسلمانان میانمار انجام دهند.

خاورم**2012** 230**2047**





:: برچسب‌ها: روش , انگور چینی ,
:: بازدید از این مطلب : 214
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: